ikona tel 731 856 330 lub 534 520 202
ikona tel biuro@szkoleniaimpuls.pl
ikona tel Poniedziałek - Piątek 8:00 - 16:00

BDO – gospodarka odpadami dla początkujących, kompendium wiedzy


Termin: 16 grudnia 2024
09:00-13:00
Szkolenie Online

Cel:
przekazanie uczestnikom praktycznych informacji i wskazówek jak poprawnie zarządzać odpadami, jak poruszać się w systemie BDO nie narażając firmy na kary finansowe

Adresaci:
dla wszystkich rozpoczynających przygodę zawodową z ochroną środowiska, w tym gospodarką odpadami, dla wszelkiego rodzaju przedsiębiorstwa, urzędów, instytucji. Osób zainteresowanych zdobyciem lub podniesieniem kwalifikacji w obszarze wymagań prawnych w gospodarce odpadami.

Prowadzący:
Specjalista się w gospodarce odpadami i Prawie ochrony środowiska. Ekspert ochrony środowiska z doświadczeniem w doradztwie i prowadzeniu szkoleń w zakresie ochrony środowiska. Koordynuje i przeprowadza audyty środowiskowe. Długoletni, doświadczony główny specjalista w Inspekcji Ochrony Środowiska. Biegły sądowy z zakresu gospodarki odpadami, ochrony powierzchni ziemi i gospodarki wodno -ściekowej, mediator w administracji.

Program szkolenia

1. Obowiązki podmiotów w zakresie gospodarki odpadami

- podstawowe definicje

- decyzje administracyjne w gospodarce odpadami

- kim to jest pierwotny wytwórca odpadów, zbierający, przetwarzający odpady

- hierarchia postępowania z odpadami.

- transport odpadów


2.BDO - Baza danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami

- wnioski rejestracyjne, aktualizacyjne, o wykreślenie

- dokumenty ewidencyjne w zakresie gospodarki odpadami

- rola użytkownika głównego, użytkownika podrzędnego

- dział XII BDO wytwórca odpadów zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów

- zwolnienia wytwórców odpadów z wpisu do rejestru

- dokumenty przekazujące odpady osobom fizycznym

- ewidencja pełna (KEO,KPO,KPOK)

- ewidencja uproszczona

- jawność rejestru BDO, na czym polega

- problem z ustalaniem masy odpadów

- obowiązek wpisywania w KE stanu magazynowego odpadów

- sprawozdawczość elektroniczna

-komu legalnie możemy przekazać odpady, a jaki podmiot nie przejmuje obowiązków za prawidłowe zagospodarowanie odpadów

- status KPO – odrzucone, wycofane i konsekwencje z tego wynikające

- ewidencja odpadów w formie papierowej

-planowane zmiany dotyczące połączenia bazy BDO z jednolitym plikiem kontrolnym VAT.


3. Transport odpadów

- dział VII BDO

- podmioty, które mają obowiązek wpisać się do rejestru

- kiedy możemy transportować odpady bez wpisu do BDO

- dla kogo ewidencja uproszczona

- kary administracyjne od 2000 zł -10 000 zł za nie przestrzeganie obowiązków


4. Kontrole WIOŚ i innych uprawnionych organów

- przebieg kontroli wioś

- KPO, KPOK, faktura przedmiotem kontroli

- uprawnienia kontrolne policji, inspekcji transportu drogowego, wioś, straży miejskiej do kontroli przedsiębiorców w zakresie spełniania wymagań prawnych dotyczących gospodarki i gospodarowania odpadami oraz wysokość przewidzianych prawnie kar dla przedsiębiorców (od 1000 do 1.000.000) za brak lub niewłaściwe wykonanie przepisów.

Sposób realizacji szkoleń online:

  • Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
  • Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
  • Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
  • Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
  • Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.

Załączniki

Formularz zgłoszenia online 16.12.2024 BDO – gospodarka odpadami dla początkujących, kompendium wiedzy.docx

Cena: 459 zł /osoba (zw. z Vat)
Cena zawiera:
  • udział 1 osoby w szkoleniu on-line
  • materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 12 grudnia 2024 do godz. 15:00

Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.

W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.

W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.

Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.


Mogą Państwo zapisać sie na szkolenie używając naszego formularza poniżej.

Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.


Dane do faktury - nabywca

Dane do faktury - odbiorca (wypełnić jeśli dotyczy)


Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Zgoda jest wymagana w celach rejestracji