ikona tel 731 856 330 lub 534 520 202
ikona tel biuro@szkoleniaimpuls.pl
ikona tel Poniedziałek - Piątek 8:00 - 16:00

Doręczenia elektroniczne w podmiotach publicznych od 1 stycznia 2025r. Planowane zmiany, okresy przejściowe, postępowania administracyjne


Termin: 05 grudnia 2024
08:30-12:30
Szkolenie Online

Prowadzący:
radca prawny, praktyk, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, ochrony danych osobowych, informacji publicznej, dostępności, prawa pracy, kas zapomogowo- pożyczkowych, Doświadczona trener, prowadzi szkolenia dla pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych. Świadczy doradztwo prawne na rzecz podmiotów administracji publicznej w tym jednostek samorządu terytorialnego, instytucji kultury, pomocy społecznej a także spółek prawa handlowego.

Program szkolenia

1.     Od kiedy stosujemy doręczenia elektroniczne

a)    Termin dla poszczególnych podmiotów publicznych

b)    Terminy dla podmiotów niepublicznych 

c)    Kim jest podmiot publiczny w rozumieniu ustawy a kim podmiot niepubliczny. Jak będzie w praktyce, jakie obowiązki mają podmioty publiczne  a jakie podmioty niepubliczne. Korespondencja podmiotów publicznych z podmiotami niepublicznymi i osobami fizycznymi

d)    Jak to będzie wyglądało w praktyce

e)    Jak będą wyglądać doręczenia elektroniczne w okresie przejściowym czyli w trakcie 2025r. Obowiązki organów w 2025r.  

2.    Czym praktycznie są doręczenia elektroniczne? Jakiej korespondencji dotyczą doręczenia elektroniczne ? Czy możemy stosować doręczenia elektroniczne przez terminem wejścia w życie?. Czy możemy wysyłać zwykłe listy doręczeniami elektronicznymi.? Czy możliwe jest wysyłanie korespondencji za granicę ?

3.    Jaki cel ma osiągnąć ustawa o doręczeniach elektronicznych i jakie wywoła skutki. Kto jest zobowiązany do wysyłania korespondencji doręczeniami elektronicznymi a kto jest zobowiązany wyłącznie do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych?

4.    Proponowane zmiany w ramach planu naprawczego w przepisach dotyczących doręczeń elektronicznych. Wykreślenie przepisu który wpływał na obligatoryjność doręczeń w podmiotach publicznych. Konsekwencje dla podmiotów publicznych.

5.    Czym jest :

a)    Adres do doręczeń elektronicznych - ADE

b)    Skrzynka doręczeń - SD

c)    Operator wyznaczony – OW

d)    PURDE – Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – standardy, eidas, usługi zaufania publicznego 

e)    PUH – Publiczna Usługa Hybrydowa 

f)    Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – KURDE - standardy

6.    Krajowy system edoręczeń – z jakich elementów się składa

7.    Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PURDE w podmiotach publicznych.

a)    Znaczenie Bazy Adresów Elektronicznych ( BAE)  dla PURDE, jak uzyskać wpis adresu do doręczeń w BAE, skutki wpisu do BAE, czy można zrezygnować z adresu do doręczeń elektronicznych 

b)    Zawarcie umowy na  świadczenie PURE z Pocztą Polską 

c)    Wielkość pojedynczej korespondencji w ramach realizacji PURDE- zmiany techniczne w 2024r.

d)    Doręczanie korespondencji masowej – zmiany techniczne w 2024r.

e)    Wymagania dla plików załączanych do przesyłek w ramach realizacji PURDE

f)    Integracja systemu kancelaryjnego( EZD)  z systemem OW ( edoręczeniami) 

g)    doręczanie korespondencji za pomocą PURDE-  kiedy dochodzi do faktycznego doręczenia

h)    Dowody potwierdzające poszczególne etapy świadczenia PURDE ( dowody wysłania, dowody otrzymania, dowody jako nieodłączna część korespondencji,) 

i)    OW( Poczta Polska)  jako właściciel i administrator skrzynki do doręczeń

a)    Kiedy dochodzi do udostępnienia skrzynki do doręczeń

b)    Kim jest Administrator Skrzynki do Doręczeń, zadania Administratora Skrzynki do Doręczeń

c)    Dostęp do zasobów skrzynki

d)    Pojemność skrzynki dla podmiotów publicznych i innych

e)    Archiwizacja korespondencji

f)    Jak wygląda skrzynka do doręczeń – na przykładzie 

g)    Jak wyszukiwać adresata w skrzynce do doręczeń

h)    Jak nadawać uprawnienia w SD

   

8. Krok po kroku działanie aplikacji e doręczeń w praktyce, tworzenie wiadomości, wysyłanie wiadomości, odbieranie potwierdzeń. 


9. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PUH – Publicznej Usługi Hybrydowej

a)    Publiczna Usługa Hybrydowa – jak przygotować wysyłkę aby nie została odrzucona przez OW – pocztę Polską- warunki dla przesyłek w ramach PUH.

b)    Doręczanie przesyłek w ramach PUH – krok po kroku - Możliwe scenariusze przy realizacji PUH

c)    Czas realizacji PUH, maksymalna ilość kartek, parametry podstawowe i dodatkowe- Wymagania dla pliku PDF z treścią korespondencji dla przesyłki w ramach realizacji PUH

d)    Czynności OW – Poczty Polskiej w ramach realizacji PUH

e)    Potwierdzenie nadania, potwierdzenie doręczenia, niedoręczenie przesyłki, raporty, zwroty do nadawcy. Kiedy dochodzi do doręczenia

f)    Dostępność dowodów w związku z realizacją PUH

g)    Awers i rewers strony adresowej

h)    Czas realizacji PUH

i)    Niszczenie przesyłek jako usługa dodatkowa

j)    PUH w kontekście tajemnicy korespondencji i ochrony danych osobowych

   

10. Kiedy nie będziemy stosować przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych a kiedy nie będziemy stosować PURDE i PUH 


11. Ile za to zapłacimy?

a)    Opłaty za PURDE

b)    Opłaty za PUH

c)    Kto jest zwolniony z opłat

d)    Wystawianie faktur

e)    Naliczanie odsetek

   

12. Relacja między doręczeniami elektronicznymi a EPUAP, czy można będzie użytkować EPUAP i na jakich zasadach – planowane zmiany w przepisach ( projekt ustawy) dotyczących doręczeń przez EPUAP korespondencji nadawanej przez podmioty niepubliczne.

13. Rola EZD, systemy kancelaryjne, integracja systemów z doręczeniami elektronicznymi, gdzie znaleźć wersje demo oraz instrukcje na ten temat. Dotychczasowi dostawcy oprogramowania z których usług korzystamy i dostosowanie przez nich systemów kancelaryjnych.

14. Czy podmiot publiczny musi mieć EZD aby korzystać z Doręczeń Elektronicznych – planowane zmiany – obowiązek posiadania EZD od 2028r. 

15. Kwalifikowane Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego KURDE - na czym polegają, kogo dotyczą, zasady, czy możliwe jest doręczenie korespondencji od pomiotu niepublicznego do publicznego, przykłady w przypadku prowadznia postępowań administracyjnych przez organy

16. Czy możliwa jest rezygnacja z  usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego?

17. Odpowiedzialność operatora wyznaczonego – Poczty Polskiej oraz skutki dla podmiotów publicznych w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania PURDE lub  PUH przez Pocztę Polską

18. Hierarchia doręczeń postępowaniach administracyjnych. Jak będzie wyglądać postępowanie administracyjne na gruncie kpa w kontekście doręczeń elektronicznych. Rola BAE w postępowaniach administracyjnych. Kiedy dojdzie do doręczenia. Wnoszenie pism za pomocą adresu do doręczeń elektronicznych. Czy będzie można składać podania za pomocą poczty elektronicznej. Adres do korespondencji wpisany do BAE i jego znaczenie dla organu. Odmiejscowienie doręczeń. Terminy załatwiania spraw administracyjnych. Ukryte wyłączenie w kpa. 

19. Planowane zmiany w doręczeniach elektronicznych w 2024r.- planowane obowiązywanie  od stycznia 2025r.  Projekt ustawy nowelizującej. Okres przejściowy. Jak to wpłynie na doręczanie korespondencji przez organy publiczne. 

20. Dyskusja. 

Sposób realizacji szkoleń online:

  • Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
  • Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
  • Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
  • Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
  • Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.

Załączniki

Formularz zgłoszenia online 5.12.2024 Doręczenia elektroniczne w podmiotach publicznych od 1 stycznia 2025r..docx

Cena: 459 zł /osoba (zw. z Vat)
Cena zawiera:
  • udział 1 osoby w szkoleniu on-line
  • materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 03 grudnia 2024 do godz. 15:00

Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.

W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.

W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.

Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.


Mogą Państwo zapisać sie na szkolenie używając naszego formularza poniżej.

Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.


Dane do faktury - nabywca

Dane do faktury - odbiorca (wypełnić jeśli dotyczy)


Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Zgoda jest wymagana w celach rejestracji