ikona tel 731 856 330 lub 534 520 202
ikona tel biuro@szkoleniaimpuls.pl
ikona tel Poniedziałek - Piątek 8:00 - 16:00

Jak udostępniać informację publiczną – krok po kroku, możliwe scenariusze na gruncie najnowszego orzecznictwa


Termin: 31 marca 2025
08:30-12:30
Szkolenie Online

Prowadzący:
radca prawny, praktyk, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, ochrony danych osobowych, informacji publicznej, dostępności, prawa pracy, kas zapomogowo- pożyczkowych, Doświadczona trener, prowadzi szkolenia dla pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych. Świadczy doradztwo prawne na rzecz podmiotów administracji publicznej w tym jednostek samorządu terytorialnego, instytucji kultury, pomocy społecznej a także spółek prawa handlowego.

Program szkolenia

1.    Wniosek o udostępnienie informacji publicznej

2.    Formy wniosku. Ustna, pisemna, elektroniczna.

3.    Anonimy. Spam.

4.    Weryfikacja wniosku 

5.    Kto może złożyć wniosek o udostępnienie informacji publicznej 

6.    Informacja prosta – omówienie na przykładach

7.    Informacja przetworzona – omówienie na przykładach

8.    Wezwanie do wykazania interesu publicznego.

9.    Wykazanie interesu publicznego, czym jest interes publiczny, jak uzasadniać brak interesu publicznego w decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej

10.    Wezwanie do podania danych i adresu do doręczeń oraz do podpisania wniosku

11.    Dokumenty – kiedy są informacją publiczną, dokumenty prywatne, urzędowe, wewnętrzne, robocze

12.    Wydanie decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej, przesłanki decyzji, elementy decyzji , kpa a ustawa o udostępnianiu informacji publicznej.

13.    Ograniczenia w udostępnianiu informacji publicznej

a)    Prywatność

b)    Tajemnica przedsiębiorcy

c)    Tajemnice ustawowo chronione

d)    Informacje niejawne

14.     Osoba pełniąca funkcje publicznej w najnowszym orzecznictwie sądów administracyjnych.

15.    Umowy jako informacja publiczna

16.    Wydanie decyzji o umorzeniu postępowania, przesłanki decyzji, elementy decyzji.

17.    Terminy  na rozpatrzenie wniosku

18.    Brak informacji publicznej – jak procedować, podstawowe błędy.

19.    Informacja która nie jest informacją publiczną – jak procedować

20.    Anonimizacja danych czy zawsze kończy się decyzją ?

21.    Bezczynność i przewlekłość w załatwieniu sprawy z zakresu informacji publicznej

22.    Ochrona danych osobowych a informacja publiczna

23.    Informacja publiczna a centralny rejestr umów

24.    Orzecznictwo

25.    Dyskusja

Sposób realizacji szkoleń online:

  • Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
  • Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
  • Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
  • Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
  • Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.

Załączniki

Formularz zgłoszenia online 31.03.2025 Jak udostępniać informację publiczną – krok po kroku, możliwe scenariusze na gruncie najnowszego orzecznictwa.docx

Cena: 459 zł /osoba (zw. z Vat)
Cena zawiera:
  • udział 1 osoby w szkoleniu on-line
  • materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 27 marca 2025 do godz. 15:00

Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.

W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.

W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.

Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.


Mogą Państwo zapisać sie na szkolenie używając naszego formularza poniżej.

Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.


Dane do faktury - nabywca

Dane do faktury - odbiorca (wypełnić jeśli dotyczy)


Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Zgoda jest wymagana w celach rejestracji