Końcówka roku to czas na weryfikację obowiązków związanych z gospodarowaniem odpadami.
W szczególności uzupełnieniu winny podlegać dokumenty ewidencyjne, w tym karty ewidencji odpadów czy wpisy do rejestru BDO
Szczególnie jest to istotne w trakcie kontroli służb ochrony środowiska.
Proponowane szkolenie ma charakter praktyczny. Zostanie w bazie BDO wskazany sposób prowadzenie ewidencji i elementy problematyczne .
1. Kto powinien prowadzić ewidencje odpadów i w jakim zakresie
2. Jakie odpady zostały wyłączone z grupy odpadów komunalnych i podlegają ewidencjonowaniu
3. Zmiany na liście odpadów zwolnionych z prowadzenia ewidencji – jakie odpady zostały usunięte z listy
4. Aktualizacja danych w BDO na podstawie przykładów
- sprawdzenie zapisów BDO w zakresie miejsc prowadzenia działalności
- zmiana adresu miejsca prowadzenia działalności (problemy praktyczne/wyjaśnienia autora BDO)
- weryfikacja tabel (rodzajów działalności)
- sprawdzanie wpisów wprowadzonych przez marszałka (kto powinien poprawić nieprawidłowe wpisy)
- aktualizacja wpisów po uzyskaniu nowej lub zmienionej decyzji w zakresie odpadów – kto powinien ją wykonać (niejasności prawne)
5. Prowadzenie ewidencji odpadów – nieprawidłowości wskazane w trakcie kontroli
a) w którym momencie zakładamy kartę ewidencji odpadów
b) rodzaje odpadów oraz ilości dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji
c) omyłkowe wprowadzenie danych do kart ewidencji – skutki
d) wprowadzenie danych do karty ewidencji przy przekazaniu odpadów przez podmiot, który ewidencji nie prowadzi
e) prowadzenie ewidencji uproszczonej – kogo dotyczy
f) ewidencja odpadów z instalacji i z poza instalacji - czy dla każdej instalacji powinna być odrębna ewidencja
g) przetworzenie odpadów w terminie wcześniejszym niż potwierdzenie ich przyjęcia – czy jest to możliwe
h) karty przekazania odpadów (KPO)
– omyłkowe potwierdzenie odbioru – jakie mogą mieć skutki dla posiadaczy odpadów
- omyłkowe wybranie miejsca prowadzenia działalności odbiorcy
- przekazywanie odpadów (sami sobie) czy jest wymagane i kogo dotyczy
- jakie dane możemy poprawić w odrzuconych kartach przekazania odpadów
- odrzucone karty przekazania (bez możliwości poprawy) – co z nimi zrobić
- wycofane KPO – powody wycofania – jak wpisywać
- zaciąganie KPO do kart ewidencji – w jakich miejscach nie jest to możliwe
- skutki wpisania do karty ewidencji błędnie wystawionej KPO
- czy można wpisać do karty ewidencji odpadów KPO wystawione na inny rodzaj odpadów
- kiedy można prowadzić KPO papierowe -watpliwości interpretacyjne
- awarie BDO- informacje o awariach
- wyjaśnienia dla kontrolującego dotyczące ewidencji BDO
6. Korekta sprawozdania w BDO - czy WIOS może żądać korekty sprawozdania zatwierdzonego przez Marszałka.
7. Analiza problemów zgłaszanych przez uczestników
Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.
W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.
Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.