ikona tel 731 856 330 lub 534 520 202
ikona tel biuro@szkoleniaimpuls.pl
ikona tel Poniedziałek - Piątek 8:00 - 16:00

Kontrole gospodarki odpadami w firmach budowlanych sprawdzające przygotowanie od. 1.01.2025r. do nowych obowiązków


Termin: 29 stycznia 2025
09:00-13:00
Szkolenie Online

Cel:
zasygnalizowanie uczestnikom obowiązków w zakresie ochrony środowiska dla branży budowlanej, • zapoznanie uczestników z podstawowymi definicjami, terminami składania obowiązkowych sprawozdań oraz różnymi metodami wyliczeń, a także właściwościami odpowiednich urzędów, • dostarczenie przedsiębiorcom informacji na temat zmodyfikowanych lub nowych obowiązków przewidzianych do realizacji, • dostarczenie odpowiedzi nie tylko na pytania: co? kiedy? gdzie?, lecz także "jak" w praktyczny sposób realizować obowiązki nałożone na przedsiębiorców.

Adresaci:
Program szkolenia skierowany jest głównie do firm z branży budowlano-remontowej oraz innych firm wytwarzających odpady w ramach usług świadczonych poza siedzibą (np. serwisy, sprzątanie, czyszczenie separatorów itp.), a także podmiotów obsługujących te firmy w zakresie ochrony środowiska.

Prowadzący:
posiada doświadczenie teoretyczne i praktyczne w realizacji obowiązków ustawowych. Przeprowadzała kontrole gospodarki odpadami i gospodarki wodno-ściekowej, współpracuje z gminami i firmami odpadowymi, w tym komunalnymi w zakresie realizacji ich obowiązków. Wieloletni trener z zakresu ochrony środowiska i prelegent na konferencjach odpadowych. Członek grupy roboczej przy Ministrze Klimatu i Środowiska.

Program szkolenia

1.    Zasady ogólne gospodarowania odpadami z budowy, remontów, rozbiórek

•    Kto jest wytwórcą odpadów – zapisy umowy zleceniodawca-zleceniobiorca

•    Kiedy mamy do czynienia z odpadem?

•    Kto jest odpowiedzialny za powstające odpady?

•    Usługi czyszczenia – kiedy powstaje ściek, a kiedy odpad? Jakie są związane z tym obowiązki

•    Jakie odpady można przekazywać osobom fizycznym?

•    Magazynowanie odpadów na budowie – jakie warunki należy spełnić?

•    Zasady segregowania odpadów budowlanych 

•    Przekazywanie odpadów budowlanych po 1 stycznia 2025 r.- umowy z odbierającymi

•    Przekazywanie odpowiedzialności kolejnemu posiadaczowi – kiedy następuje?


2.    Obowiązek posiadania numeru w  BDO – czy każdy musi go posiadać 

•    Tworzenie wniosku rejestracyjnego/aktualizacyjnego

•    Jakie działy wniosku zaznaczyć, na czym polega wytwarzanie w ramach świadczonych usług?

•    Czy każda budowa to oddzielne miejsce prowadzenia działalności?

•    Usługi liniowe


3.    Prowadzenie ewidencji odpadów w BDO

•    Klasyfikacja wytwarzanych odpadów budowlanych – podział na frakcje

•    Zapisy na KEO dla odpadów wytwarzanych w ramach świadczonych usług

•    Karty Przekazania Odpadów – wystawianie, potwierdzanie, statusy, korekta

•    Przekazywanie odpadów poza systemem BDO

•    Prowadzenie kart przekazania odpadów i kart ewidencji odpadów 

•    Kiedy ewidencja nie jest wymagana – nowe rozporządzenie

•    Wytwarzanie odpadów w instalacji, poza instalacją, w ramach świadczonych usług (budowy, remonty)

•    Przetwarzanie odpadów (utwardzanie terenu, kruszenie gruzu itd.) – jak ewidencjonować?

•    Uproszczona ewidencja odpadów


4.    Sprawozdanie o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu odpadami w BDO

•    Ewidencja w BDO a sprawozdawczość – czy dane z KEO przenoszą się do sprawozdania?

•    Uprawnienia użytkowników - kto może utworzyć/złożyć sprawozdanie o wytwarzanych odpadach?

•    Dodawanie i wybór miejsc prowadzenia działalności oraz instalacji w sprawozdaniu – wymagane informacje, ograniczenia systemu.

•    Jakie odpady należy uwzględnić w sprawozdaniu o wytwarzanych odpadach?

•    Uproszczona ewidencja a obowiązek sprawozdawczy

•    Wytwarzanie odpadów w instalacji i poza nią oraz w ramach świadczenia usług – czy każdą budowę trzeba ująć oddzielnie?

•    Czy w sprawozdaniu trzeba podawać stany magazynowe?

•    Potwierdzenie złożenia sprawozdań w terminie – UPO.

•    Korekty sprawozdań – jak je wykonać, jak odbywa się komunikacja z urzędem?

•    Pełnomocnictwa – kiedy są wymagane, w jaki sposób je dołączyć?


5.    Obowiązki dotyczące magazynowania odpadów, w tym odpadów niebezpiecznych 

•    Etykiety dla odpadów niebezpiecznych

•    Znakowanie miejsc magazynowania odpadów


6.    Transport odpadów – obowiązki transportujących



Proponowane szkolenie wyjaśnia aspekty środowiskowe związane z prowadzeniem budowy:

•    jak gospodarować odpadami na budowie, w tym jakie są wymagane zezwolenia, co nie jest odpadem, a które odpady są niebezpieczne,

•    pozostałe obowiązki firmy budowlanej wynikające z ochrony środowiska, w tym pozwolenia, opłaty,


Sposób realizacji szkoleń online:

  • Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
  • Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
  • Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
  • Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
  • Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.

Załączniki

Formularz zgłoszenia online 29.01.2025 Kontrole gospodarki odpadami w firmach budowlanych sprawdzające przygotowanie od. 1.01.2025r. do nowych obowiązków.docx

Cena: 459 zł /osoba (zw. z Vat)
Cena zawiera:
  • udział 1 osoby w szkoleniu on-line
  • materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 27 stycznia 2025 do godz. 15:00

Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.

W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.

W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.

Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.


Mogą Państwo zapisać sie na szkolenie używając naszego formularza poniżej.

Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.


Dane do faktury - nabywca

Dane do faktury - odbiorca (wypełnić jeśli dotyczy)


Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Zgoda jest wymagana w celach rejestracji