Nadzór jednostki samorządu terytorialnego nad wprowadzaniem danych do SIO w kontekście naliczania subwencji oświatowej na rok 2025
Termin: 16 grudnia 2024
09:00-13:00
Szkolenie Online
Cel:
Uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani z aktualnymi przepisami dotyczącymi zadań jednostek samorządu terytorialnego w zakresie wprowadzania danych, za które odpowiada jst, oraz weryfikacji danych wprowadzonych przez szkoły i placówki oświatowe.
Podczas szkolenia zostaną zaprezentowane praktyczne wskazówki, jak należy prowadzić nadzór nad prawidłowością przekazywania danych do SIO przez placówki publiczne i niepubliczne. Zostanie również zaprezentowana aplikacja SIO dedykowana jednostkom samorządu terytorialnego. Oprócz technicznych aspektów zostaną przekazane również aspekty merytoryczne wprowadzania danych do SIO pod kątem naliczania subwencji oświatowej oraz eliminowania zaistniałych w SIO błędów mogących skutkować niewłaściwym naliczeniem subwencji.
Prowadzący:
Doświadczony wykładowca, praktyk w zakresie prawa oświatowego, pracownik samorządowy z wieloletnim doświadczeniem w pracy na stanowiskach związanych z zarządzaniem oświatą (dyrektor szkoły, wizytator kuratorium oświaty, wicedyrektor regionalnej placówki doskonalenia nauczycieli, obecnie główny specjalista ds. oświaty w jednostce samorządu terytorialnego); trenerka specjalizująca się w szkoleniach z zakresu: Systemu Informacji Oświatowej, dofinansowania kształcenia pracowników młodocianych (w tym pomocy de minimis), zmian w przepisach prawa oświatowego, jak również organizacji pracy szkół.
Program szkolenia
1. Podstawy prawne gromadzenia i przetwarzania danych w Systemie Informacji Oświatowej.
2. Zakres i terminy przekazywania danych do SIO (omówienie zakresów i terminów obowiązujących szkoły/placówki oświatowe oraz jst).
3. Procedura uzgadniania danych do naliczania subwencji oświatowej kolejny rok budżetowy według stanu na 30 września roku bazowego – odpowiedzialność dyrektora szkoły i organu prowadzącego za poprawność danych przekazywanych do SIO:
• obowiązek potwierdzania przez JST prawdziwości danych zawartych w zestawieniach („raport subwencyjny”),
• obowiązek porównania danych zawartych w zestawieniach z danymi, którymi dysponuje JST, w szczególności z danymi posiadanymi w związku ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością prowadzonej szkoły lub placówki oświatowej w zakresie spraw finansowych i administracyjnych oraz w związku z udzielaniem i rozliczaniem przez JST dotacji dla placówek niesamorządowych,
• obowiązek niezwłocznej modyfikacji danych przez szkołę/placówkę oświatową po stwierdzeniu przez JST nieprawdziwości wprowadzonych danych.
4. Konsekwencje zaniechania wprowadzania lub wprowadzania do SIO danych niezgodnych z prawdą (na przykładzie kontroli prowadzonych przez NIK lub KAS).
5. Kontrolny obowiązek jednostki samorządu terytorialnego, m.in. w kontekście naliczania subwencji oświatowej i dotacji przedszkolnej, podstawy prawne sprawowania nadzoru w tym zakresie (przykładowy protokół kontroli przeprowadzanej w szkole).
6. Porady praktyczne dla uczestników – z wykorzystaniem dostępnych funkcjonalności bazy danych SIO oraz „strefy pracownika”.
Sposób realizacji szkoleń online:
- Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
- Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
- Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
- Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
- Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.
Załączniki
Cena: 439 zł /osoba (zw. z Vat)
Cena zawiera:
- udział 1 osoby w szkoleniu on-line
- materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej
- certyfikat ukończenia szkolenia
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do
12 grudnia 2024 do godz. 15:00
Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.
W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.
Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.
Mogą Państwo zapisać sie na szkolenie używając naszego formularza poniżej.
Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.