ikona tel 731 856 330 lub 534 520 202
ikona tel biuro@szkoleniaimpuls.pl
ikona tel Poniedziałek - Piątek 8:00 - 16:00

Obowiązki sekretarza szkoły i przedszkola. Rola, zadania, obowiązki sekretariatu w placówce oświatowej


Termin: 11 grudnia 2024
08:30-12:00
Szkolenie Online

Cel:
Celem szkolenia przekazanie i usystematyzowanie merytorycznej wiedzy związanej z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania sekretariatów i kancelarii, w tym wiedzy i praktycznych wskazówek na temat czynności kancelaryjnych i archiwizacyjnych, opracowywania i wdrażania wewnętrznych procedur obowiązujących w tym zakresie oraz zasad ochrony danych osobowych

Adresaci:
sekretarze szkół/przedszkoli/placówek oświatowych • dyrektorzy, • osoby zatrudnione w sekretariacie

Prowadzący:
Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Trenerka z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, wykładów z zakresu nauk prawnych, społecznych i metodologii pracy w grupie. Stale współpracuje m. in. ze Wyższą Szkołą Prawa we Wrocławiu, Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce. Posiada praktyczne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, dydaktyki akademickiej, doradztwie oraz w wdrażaniu przepisów prawnych z zakresu: ochrony danych osobowych (RODO), prawa pracy, zatrudniania cudzoziemców, umów cywilnoprawnych, prawa ubezpieczeń społecznych w firmach, urzędach i instytucjach. Prelegentka wielu konferencji, autorka licznych prac naukowych. Współpracowała m.in. z University College of London, Instytutem Herdera w Marburgu, Mykolas Romeris University w Wilnie, Lithuanian University of Educational Sciences w Wilnie realizując projekty badawcze i wykłady. Prowadząc szkolenia stara się wyjaśniać skomplikowane rzeczy za pomocą zrozumiałego języka. Do każdego szkolenia podchodzi indywidualnie. Ma za sobą wiele godzin szkoleń i warsztatów otwartych i zamkniętych oraz wiele godzin wykładów ze studentami.

Program szkolenia

Część I
1. Rola, zadania, obowiązki sekretariatu w placówce oświatowej.
2. Podstawa prawna funkcjonowania sekretariatu
3. Kierowanie sekretariatem.
4. Zadania sekretariatu szkolnego
5. Organizacja pracy
6. Komunikacja i informacja
7. Organizacja spotkań służbowych
8. Dokumentacja w sekretariacie.
9. Korespondencja biurowa
10. Zasady redagowania pism
11. Zasady sporządzania protokołów, sprawozdań, notatek służbowych
12. Dokumentacja szkolna
13. Przepisy KPA

Część II
Czynności kancelaryjne i archiwizacyjne
14. Wstęp do archiwistyki.
15. Prawne regulacje dotyczące postępowania z dokumentacją,
16. Dokumentacja niejawna i kancelaria tajna.
17. Organizacja sieci archiwalnej.
18. Rodzaje i postać dokumentacji.
19. Kwalifikacje archiwalne dokumentacji oraz okresy przechowywania najważniejszych akt kat. archiwalnej B.
20. Organizacja i zakres działania archiwum zakładowego.
21. Organizacja pracy kancelaryjnej i obieg dokumentacji.
22. Archiwizowanie dokumentacji, w tym dokumentacji nie aktowej.
23. Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej.
24. Postępowanie z dokumentacją likwidowanych jednostek organizacyjnych.
25. Komputerowe systemy zarządzania dokumentacją w archiwach zakładowych.

Część III
„RODO” i ustawy o ochronie danych osobowych
26. Ochrona danych osobowych w sekretariacie
27. Podstawowe definicje z zakresu ochrony danych osobowych w świetle RODO
• dane osobowe i szczególne kategorie danych osobowych,
• zbiór danych osobowych,
• przetwarzanie danych osobowych,
• administrator danych osobowych i procesor,
• anonimizacja i pseudonimizacja,
• profilowanie
28. Kategorie danych osobowychjakie mogą być przetwarzane w pracy sekretariatu
29. Zasady ogólne przetwarzania danych osobowych zawarte w RODO:
• zasada zgodności z prawem, rzetelności i przejrzystości,
• zasada ograniczenia celu przetwarzania danych,
• zasada minimalizacji danych,
• zasada prawidłowości danych, zasada ograniczenia przetwarzania danych,
30.Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
31. Klauzule informacyjne RODOw pracy sekretariatu
32. Obowiązki wynikające z RODOw pracy sekretariatu
33. Monitoring
34. Jak zaprojektować proces ochrony danych osobowych w sekretariacie
• jak przeprowadzić audyt
• wybór zabezpieczeń
• etapy tworzenia niezbędnej dokumentacji
• procedury – co powinny zawierać?
• podejście oparte na ryzyku

Część IV
Dyskusja

Sposób realizacji szkoleń online:

  • Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
  • Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
  • Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
  • Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
  • Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.

Załączniki

Formularz zgłoszenia online 11.12.2024 Obowiązki sekretarza szkoły i przedszkola..docx

Cena: 439 zł /osoba (zw. z Vat)
Cena zawiera:
  • udział 1 osoby w szkoleniu on-line
  • materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 09 grudnia 2024 do godz. 15:00

Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.

W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.

W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.

Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.


Mogą Państwo zapisać sie na szkolenie używając naszego formularza poniżej.

Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.


Dane do faktury - nabywca

Dane do faktury - odbiorca (wypełnić jeśli dotyczy)


Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Zgoda jest wymagana w celach rejestracji