ikona tel 731 856 330 lub 534 520 202
ikona tel biuro@szkoleniaimpuls.pl
ikona tel Poniedziałek - Piątek 8:00 - 16:00

Ochrona zabytków w gminie – aspekty prawne - praktyka


Termin: 04 grudnia 2024
09:00-13:00
Szkolenie Online

Cel:
poszerzenie umiejętności i kompetencji w zakresie ochrony zabytków oraz zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce. Prezentacja zagadnień dotyczących ochrony zabytków w gminie, występujących w tym zakresie najczęściej popełnianych błędów, przy wykorzystaniu szerokiego wachlarza orzeczeń sądowych i poglądów doktryny.

Adresaci:
pracownicy administracji publicznej, urbaniści, osoby zajmujące się ochroną zabytków w pracy zawodowej, wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.

Prowadzący:
prawnik, administratywista, urbanista, doktorant- praca doktorska z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, autor publikacji naukowych z zakresu prawa planowania i zagospodarowania przestrzennego, ochrony zabytków oraz postępowania administracyjnego. Prelegent międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych, autor szkoleń z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, ochrony przyrody, ochrony zabytków, postępowania administracyjnego. Autor i współautor kilkudziesięciu opracowań planistycznych, prowadzący szkolenia z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego. Doświadczenie zawodowe zdobyte w jednostce samorządu terytorialnego oraz sektorze prywatnym.

Program szkolenia

  1. System ochrony zabytków w Polsce:
    1. Zagadnienia podstawowe.
    2. Katalog form ochrony zabytków.
  2. Rola gminy w systemie ochrony zabytków. Podział kompetencji między administrację rządową i samorządową.
  3. Zabytki w planowaniu przestrzennym:
    1. Ustalenia ochrony miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
    2. Strefy ochrony konserwatorskiej w planowaniu przestrzennym.
    3. Najczęstsze błędy w ustaleniach planów miejscowych.
    4. Ustalenia ochrony w decyzjach o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenów.
    5. Problemy tzw. starych wpisów – brak załączników graficznych, brak jednoznacznych wpisów itp.
  4. Gminna ewidencja zabytków:
    1. Charakter prawny gminnej ewidencji zabytków.
    2. Skutki wpisu do gminnej ewidencji zabytków.
    3. Procedura sporządzenia kart adresowych - udział społeczny, organy.
    4. Błędy w gminnej ewidencji zabytków.
    5. Zaskarżanie GEZ.
    6. GEZ a prawo budowlane.
  5. Gminny program opieki nad zabytkami.
  6. Zagadnienia proceduralne związane z decyzjami wydawanymi przez organy ochrony zabytków.
  7. Przegląd orzeczeń sądowych w zakresie ochrony zabytków w gminie.
  8. Dyskusja.


Sposób realizacji szkoleń online:

  • Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
  • Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
  • Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
  • Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
  • Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.

Załączniki

Formularz zgłoszenia online 4.12.2024 Ochrona zabytków w gminie – aspekty prawne - praktyka.docx

Cena: 459 zł /osoba (zw. z Vat)
Cena zawiera:
  • udział 1 osoby w szkoleniu on-line
  • materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 02 grudnia 2024 do godz. 15:00

Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.

W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.

W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.

Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.


Mogą Państwo zapisać sie na szkolenie używając naszego formularza poniżej.

Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.


Dane do faktury - nabywca

Dane do faktury - odbiorca (wypełnić jeśli dotyczy)


Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Zgoda jest wymagana w celach rejestracji