ikona tel 731 856 330 lub 534 520 202
ikona tel biuro@szkoleniaimpuls.pl
ikona tel Poniedziałek - Piątek 8:00 - 16:00

Podpis elektroniczny w pracy urzędu w praktyce


Termin: 22 stycznia 2025
09:00-13:00
Szkolenie Online

Cel:
Zapoznanie się z rodzajami podpisu elektronicznego i prawidłowością ich składania na dokumencie. Nabycie umiejętności prawidłowej weryfikacji podpisów złożonych na dokumencie. Zdobycie wiedzy jak postępować gdy pojawia się informacja o podpisie nieprawidłowym, nieważnym oraz o braku możliwości weryfikacji.

Adresaci:
Pracownicy sekretariatów, kancelarii, referencji, osoby decyzyjne, pracownicy posługujący się podpisem elektronicznym lub pracujące w systemach EZD, SOD, EPUAP2, informatycy

Prowadzący:
doświadczony Trener, archiwista, inspektor ochrony danych, koordynator dostępności oraz audytor. Praktyk, nie teoretyk. Szkoli zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli oraz firmy sektora prywatnego. dyplomowany archiwista. Członek grupy roboczej ds. sztucznej inteligencji przy Ministerstwie Cyfryzacji. Specjalista w zakresie dostępności cyfrowej i architektonicznej, biegły w znajomości standardu WCAG 2.1. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.

Program szkolenia

I. Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne- podstawa prawna

1. Doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza;

2. Zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej;

3. Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany

4. Sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych;

5. Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;

6. Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.


II. Podpisywanie dokumentów i weryfikacja poprawności podpisów

1. Podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym

2. Podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym w plikach formatu PDF

3. Podpisywanie wielu dokumentów

4. Weryfikacja podpisu – sposoby

5. Negatywna weryfikacja podpisu- sposób postepowania, skutki

6. Brak możliwości weryfikacji podpisu- sposób postępowania, skutki

7. Podpisywanie dokumentów na platformie

8. Weryfikacja dokumentów

9. Podpisywanie Podpisem Zaufanym

10. Weryfikacja Podpisu Zaufanego

11. Przedłużanie ważności i unieważnianie Podpisu Zaufanego

12. Kwalifikowana pieczęć elektroniczna - zastosowanie


III. Przykłady zastosowania podpisu w praktyce

Sposób realizacji szkoleń online:

  • Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
  • Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
  • Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
  • Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
  • Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.

Załączniki

Formularz zgłoszenia online 22.01.2025 Podpis elektroniczny w pracy urzędu w praktyce.docx

Cena: 459 zł /osoba (zw. z Vat)
Cena zawiera:
  • udział 1 osoby w szkoleniu on-line
  • materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 20 stycznia 2025 do godz. 15:00

Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.

W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.

W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.

Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.


Mogą Państwo zapisać sie na szkolenie używając naszego formularza poniżej.

Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.


Dane do faktury - nabywca

Dane do faktury - odbiorca (wypełnić jeśli dotyczy)


Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Zgoda jest wymagana w celach rejestracji