ikona tel 731 856 330 lub 534 520 202
ikona tel biuro@szkoleniaimpuls.pl
ikona tel Poniedziałek - Piątek 8:00 - 16:00

Poprawne redagowanie pism urzędowych


Termin: 11 grudnia 2024
09:00-13:00
Szkolenie Online

Prowadzący:
prawnik, Od dziesięciu lat współpracuje z jednostkami sektora prywatnego i publicznego w zakresie, ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa, ochrony danych osobowych i dostępu do informacji publicznej. Podczas swojej pracy zawodowej zdobył wiedzę praktyczną w zakresie prawa cywilnego, administracyjnego, postępowania administracyjnego. Przeprowadza audytu z zakresu ochrony danych osobowych oraz dostępu do informacji publicznej w tym audyty Biuletynów Informacji Publicznej. Obecnie współpracuje z instytucjami publicznymi jako Inspektor Ochrony Danych, jest IOD, m.in. w ośrodkach szkolno wychowawczych w województwie mazowieckim. Był jednym z partnerów (wraz z Radą OPZZ) Województwa Łódzkiego i Związkiem Nauczycielstwa Polskiego w Politechnice Łódzkiej w projekcie pn. „Kompetentne kadry związkowe województwa łódzkiego”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 2.16 PO WER: usprawnienie procesu stanowienia prawa. Jest autorem jednego z rozdziałów podręcznika dla członków dialogu społecznego w ramach projektu, pn „Skuteczni uczestnicy dialogu społecznego”, pt. „Prawo samorządowe dla uczestników dialogu społecznego”. Prowadzone przez Trenera szkolenia dotyczą m.in. odpowiedzialności członków zarządu i rad nadzorczych za zobowiązania spółki; obowiązków przedsiębiorcy związanych z przetwarzaniem danych osobowych pracowników i kontrahentów; ochrony danych osobowych; ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa; umów cywilno-prawnych w obrocie gospodarczym; prawnych aspektów dostępu do informacji publicznej i ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego; prawa autorskiego i praw pokrewnych.

Program szkolenia

1. POJĘCIE KOMUNIKACJI W ZESTAWIENIU Z POPRAWNOŚCIĄ JĘZYKOWĄ I ZASADAMI REDAGOWANIA PISM URZĘDOWYCH
2. RODZAJE PISM URZĘDOWYCH
3. CZYM JEST KORESPONDENCJA?
*Korespondencja wewnętrzna i zewnętrzna
*Korespondencja elektroniczna
4. OMÓWIENIE ZASAD REDAGOWANIA PISM URZĘDOWYCH
*Części składowe pisma urzędowego
*Styl pisma urzędowego
*Forma pisma urzędowego
*Treść pisma urzędowego
*Czy warto korzystać z szablonów pism?
*O czym świadczy pismo?
*Jakie słownictwo jest dopuszczalne w korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej?
*Jakich zwrotów należy unikać?
5. PRZEPISY PRAWNE W ZAKRESIE REDAGOWANIA PISM URZĘDOWYCH
6. PRZYGOTOWANIE PISMA
*Typowe zwroty
*Odmiana nazwisk
*Duża i mała litera
*Kolejność informacji
*Przejrzystość pisma
*Adresowanie pism urzędowych
7. GRAMATYCZNE I LOGICZNE ZAGADNIENIA KONSTRUKCJI PISM URZĘDOWYCH
*Kultura języka polskiego w korespondencji
*Zwroty w korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej
*Zwroty grzecznościowe
*Szanowny Pan/Szanowna Pani kiedy i jakie zwroty grzecznościowe powinny być używane?
*Kiedy wielka litera?
*Najczęściej spotykane błędy
*Struktura korespondencji wychodzącej – przejrzystość tekstu i wartość przekazu merytorycznego
*Techniki redakcji pism
*Treść – adekwatność i przejrzystość
*Znaki interpunkcyjne
*Znak sprawy
*Skróty i zwroty w korespondencji
*Atrakcyjność pisma
*Style pism urzędowych
8. KOMUNIKACJA ELEKTRONICZNA
*Reguły komunikacji urząd-urząd oraz urząd-petent w komunikacji elektronicznej – zasady formułowania myśli w komunikacji prowadzonej za pomocą korespondencji elektronicznej
*Savoir-vivre e-komunikacji
9. OBIEG PISM I KORESPONDENCJI MIĘDZY STRONAMI W POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM
*Kodeksowe terminy do doręczeń
*Decyzja administracyjna oraz postanowienie
*Ugoda administracyjna
*Skargi oraz wnioski
*Forma upoważnień i pełnomocnictw
*Forma wydawanych zaświadczeń
*Podstawy i zakres prawny dotyczący dokumentacji i korespondencji
10. PISMA URZĘDOWE W PRAKTYCE
*Jak powinna wyglądać decyzja administracyjna – skuteczność decyzji administracyjnej
11. ĆWICZENIA PRAKTYCZNE
*Warsztaty z pisania pism, notatek i innych krótkich form przekazujących ważne informacje i istotne w sprawie ustalenia.

Sposób realizacji szkoleń online:

  • Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
  • Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
  • Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
  • Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
  • Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.

Załączniki

Formularz zgłoszenia online 11.12.2024 Poprawne redagowanie pism urzędowych.docx

Cena: 419 zł /osoba (zw. z Vat)
Cena zawiera:
  • udział 1 osoby w szkoleniu on-line
  • materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 09 grudnia 2024 do godz. 15:00

Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.

W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.

W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.

Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.


Mogą Państwo zapisać sie na szkolenie używając naszego formularza poniżej.

Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.


Dane do faktury - nabywca

Dane do faktury - odbiorca (wypełnić jeśli dotyczy)


Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Zgoda jest wymagana w celach rejestracji