1. POJĘCIE KOMUNIKACJI W ZESTAWIENIU Z POPRAWNOŚCIĄ JĘZYKOWĄ I ZASADAMI REDAGOWANIA PISM URZĘDOWYCH
2. RODZAJE PISM URZĘDOWYCH
3. CZYM JEST KORESPONDENCJA?
*Korespondencja wewnętrzna i zewnętrzna
*Korespondencja elektroniczna
4. OMÓWIENIE ZASAD REDAGOWANIA PISM URZĘDOWYCH
*Części składowe pisma urzędowego
*Styl pisma urzędowego
*Forma pisma urzędowego
*Treść pisma urzędowego
*Czy warto korzystać z szablonów pism?
*O czym świadczy pismo?
*Jakie słownictwo jest dopuszczalne w korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej?
*Jakich zwrotów należy unikać?
5. PRZEPISY PRAWNE W ZAKRESIE REDAGOWANIA PISM URZĘDOWYCH
6. PRZYGOTOWANIE PISMA
*Typowe zwroty
*Odmiana nazwisk
*Duża i mała litera
*Kolejność informacji
*Przejrzystość pisma
*Adresowanie pism urzędowych
7. GRAMATYCZNE I LOGICZNE ZAGADNIENIA KONSTRUKCJI PISM URZĘDOWYCH
*Kultura języka polskiego w korespondencji
*Zwroty w korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej
*Zwroty grzecznościowe
*Szanowny Pan/Szanowna Pani kiedy i jakie zwroty grzecznościowe powinny być używane?
*Kiedy wielka litera?
*Najczęściej spotykane błędy
*Struktura korespondencji wychodzącej – przejrzystość tekstu i wartość przekazu merytorycznego
*Techniki redakcji pism
*Treść – adekwatność i przejrzystość
*Znaki interpunkcyjne
*Znak sprawy
*Skróty i zwroty w korespondencji
*Atrakcyjność pisma
*Style pism urzędowych
8. KOMUNIKACJA ELEKTRONICZNA
*Reguły komunikacji urząd-urząd oraz urząd-petent w komunikacji elektronicznej – zasady formułowania myśli w komunikacji prowadzonej za pomocą korespondencji elektronicznej
*Savoir-vivre e-komunikacji
9. OBIEG PISM I KORESPONDENCJI MIĘDZY STRONAMI W POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM
*Kodeksowe terminy do doręczeń
*Decyzja administracyjna oraz postanowienie
*Ugoda administracyjna
*Skargi oraz wnioski
*Forma upoważnień i pełnomocnictw
*Forma wydawanych zaświadczeń
*Podstawy i zakres prawny dotyczący dokumentacji i korespondencji
10. PISMA URZĘDOWE W PRAKTYCE
*Jak powinna wyglądać decyzja administracyjna – skuteczność decyzji administracyjnej
11. ĆWICZENIA PRAKTYCZNE
*Warsztaty z pisania pism, notatek i innych krótkich form przekazujących ważne informacje i istotne w sprawie ustalenia.
Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.
W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.
Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.