1. Wprowadzenie.
- sekretariat „sercem i wizytówką” firmy, urzędu
- podstawowe zasady organizacji pracy w sekretariacie
- kluczowe kompetencje
- zasady etyki
- autodiagnoza własnych kompetencji i potrzeb rozwoju
2. Pomieszczenie.
- kolory, meble, ergonomia
- proksemika pomieszczenia i jak ją wykorzystać w celu ułatwienia sobie pracy
3. Rola komunikacji interpersonalnej.
- zasady przepływu informacji
- proces komunikacji (nadawanie i odbieranie komunikatów, błędy w komunikacji i jak ich unikać, komunikacja niewerbalna, aktywne słuchanie, właściwe pytania)
- analiza transakcyjna Berne’a
- ukryte programy
- techniki asertywności, ułatwiające kontakty z innymi
- rozmowa telefoniczna
- pisanie pism i maili - netykieta
4. Kreowanie profesjonalnego wizerunku
- dress code
- dobór ubioru, makijażu do typu urody i sylwetki oraz do sytuacji – podstawowe zasady
5. Etykieta biznesowa i urzędowa
- podstawowe zasady
- pierwsze dobre wrażenie
- powitanie gości
- podawanie napojów
- wizytówki
- zasady precedencji
- organizacja spotkań służbowych
- podróż służbowa
6. Zarządzanie czasem i zadaniami.
- zasady dobrej organizacji pracy własnej i pracy przełożonych
- zasada „zrób to od razu”
- jak efektywnie zarządzać sobą w czasie
- zasady efektywnego zarządzania kalendarzem przełożonych
- kształtowanie umiejętności podejmowania decyzji
- złodzieje czasu - jak je eliminować
- praktyczne zasady zarządzania sobą w czasie: metoda ABC, zasada Pareto, Matryca Eisenhovera, zasada 60/40
- zarządzanie kalendarzem przełożonych
- planowanie dnia
7. Kontakty z mediami i autoprezentacja.
- zasady autoprezentacji
- na co zwrócić uwagę przygotowując się do wystąpień w różnych mediach
- przygotowanie do wystąpień publicznych
- notatki
- radzenie sobie z tremą
- podczas wystąpienia
- sposoby na zainteresowanie publiczności
- jak radzić sobie ze stresem
8. Podsumowanie.
Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.
W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.
Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.