Raport o stanie zapewniania dostępności – jak właściwie przygotować się do monitorowania dostępności w jednostce? Analiza treści raportu, pomocne wskazówki i dobre praktyki
Termin: 31 marca 2025
08:30-12:30
Szkolenie Online
Cel:
Do 31 marca 2025 r. każdy podmiot publiczny musi opracować raport obrazujący przede wszystkim to, jak spełnia minimalne wymagania w zakresie zapewniania dostępności opisane w art. 6 ustawy. Raport ten powinien zostać opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej danego podmiotu lub jego stronie internetowej, jeśli nie posiada BIP.
Prowadzący:
radca prawny, praktyk, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, ochrony danych osobowych, informacji publicznej, dostępności, prawa pracy, kas zapomogowo- pożyczkowych, Doświadczona trener, prowadzi szkolenia dla pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych. Świadczy doradztwo prawne na rzecz podmiotów administracji publicznej w tym jednostek samorządu terytorialnego, instytucji kultury, pomocy społecznej a także spółek prawa handlowego.
Program szkolenia
1. Termin złożenia raportu.
2. Kto jest zobowiązany do jego złożenia?
3. Kim jest podmiot publiczny?
4. Nowy formularz raportu.
5. Omówienie działu I raportu – Dostępność architektoniczna:
- Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach.
- Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych).
- Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach.
- Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego.
- Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków.
6. Omówienie działu II raportu - Dostępność cyfrowa.
7. Omówienie działu III raportu - Dostępność informacyjno-komunikacyjna:
- Środki wspierające komunikowanie.
- Urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących.
- Informacja o zakresie działalności (głównych zadaniach podmiotu).
- Wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji.
8. Omówienie działu IV - Informacja o dostępie alternatywnym.
9. Omówienie działu V - Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe.
10. Dyskusja, odpowiedzi na pytania.
Sposób realizacji szkoleń online:
- Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
- Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
- Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
- Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
- Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.
Załączniki
Cena: 459 zł /osoba (zw. z Vat)
Cena zawiera:
- udział 1 osoby w szkoleniu on-line
- materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej
- certyfikat ukończenia szkolenia
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do
27 marca 2025 do godz. 15:00
Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.
W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.
Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.
Mogą Państwo zapisać sie na szkolenie używając naszego formularza poniżej.
Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.