I. Raportowanie do Krajowej bazy o emisjach gazów cieplarnianych i innych substancji
1. Omówienie podstaw prawnych dotyczących obowiązku składania raportu do Krajowej bazy oraz wprowadzenie do tematu.
2. Skuteczne znajdywanie odpowiedzi na pytania dotyczące raportu, przydatne linki, pozyskiwanie informacji na temat wskaźników emisji z danej aktywności, źródła wskaźników emisji oraz sposoby jej obliczania.
3. Zasady rejestracji w Krajowej bazie, aktualizacja danych i dostępne formularze.
4. Role w Krajowej bazie: główny użytkownik, dodatkowy użytkownik.
5. Wprowadzanie raportu dla podmiotu do Krajowej bazy:
– Logowanie,
– Rodzaje raportów do Krajowej bazy: raport standardowy i raport uproszczony,
– Tworzenie raportu do Krajowej bazy i kopiowanie danych z lat wcześniejszych,
– Struktura raportu i optymalny sposób poruszania się po systemie,
– Zakres raportu w zależności od rodzaju prowadzonej działalności skutkującej emisją zanieczyszczeń do powietrza, w tym: sprawozdanie z eksploatacji urządzeń, zakładanie miejsca korzystania ze środowiska, sporządzanie sprawozdania dla miejsca korzystania ze środowiska, sprawozdanie z przedsięwzięć inwestycyjnych,
– Najczęściej występujące typy instalacji, urządzeń oraz procesów i sposób ich wprowadzenia,
– Najczęściej popełniane błędy i sposoby ich unikania/naprawiania,
– Wysyłanie raportu oraz jego ewentualna korekta,
– Pobieranie potwierdzenia wysłania raportu oraz wybranych części raportu.
II. Obowiązek składania wykazu opłatowego i wnoszenia opłat za korzystanie ze środowiska oraz generowanie wykazu opłatowego za korzystanie ze środowiska w zakresie powietrza za pomocą narzędzia dostępnego w systemie Krajowej bazy
6. Podstawy prawne dotyczące obowiązku składania wykazów i wnoszenia opłat za korzystanie ze środowiska.
7. Wypełnianie wykazu opłatowego za korzystanie ze środowiska w zakresie powietrza
– Zakres wykazu za opłatowego,
– Spójność systemu Krajowej bazy z wykazem opłatowym,
– Uzupełnianie danych w wykazie opłatowym,
8. Formy dostarczenia gotowego wykazu opłatowego do właściwych Urzędów Marszałkowskich
i wnoszenie opłat za korzystanie ze środowiska.
III. Podsumowanie szkolenia
Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.
W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.
Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.