Spis natury za 2024 rok – jak poprawnie przeprowadzić i rozliczyć spis z natury
Termin: 06 grudnia 2024
09:00-13:00
Szkolenie Online
Cel:
Celem szkolenia jest prezentacja zagadnień dotyczących procesu prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji ze szczególnym uwzględnieniem pojawiających się nieprawidłowości w toku czynności inwentaryzacyjnych
Zapoznanie się z wieloma praktycznymi aspektami dotyczącymi procesu inwentaryzacji pod kątem najczęściej występujących nieprawidłowości, których celem jest uniknięcie potencjalnych nieprawidłowości.
Adresaci:
Kierownicy jednostek sektora finansów publicznych, główni księgowi, skarbnicy, przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej, pracownicy powołanych do zespołów spisowych, kontrolerzy spisowi, informatycy, osoby materialnie odpowiedzialne i inne uczestniczące w procesie inwentaryzacji; pracownicy urzędów, szkół i przedszkoli, jednostek obsługujących i objętych wspólną obsługą, jednostek pomocy społecznej, zakładów budżetowych, samorządowych instytucji kultury, a także kontrolerzy wewnętrzni oraz audytorzy.
Prowadzący:
Prawnik, były inspektor kontroli w RIO w Katowicach, były pracownik kontroli wewnętrznej oraz niezależny konsultant wielu jednostek sektora finansów publicznych. Autor książek i wielu artykułów i poradników poświęconych tematyce finansów publicznych (m.in. Biuletyn Finanse Publiczne oraz Poradnik Rachunkowości Budżetowej).
Program szkolenia
1. Podstawy prawne przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze spisu z natury:
1. Ustawa o Rachunkowości
2. Krajowy Standard Rachunkowości nr 11 „Środki trwałe”
3. Stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów
2. Organizacja inwentaryzacji w drodze spisu z natury, w tym:
1. terminy rozpoczęcia inwentaryzacji
2. osoby odpowiedzialne za prawidłowy przebieg inwentaryzacji
3. dokumentacja związana z przebiegiem inwentaryzacji
4. zadania komórek inwentaryzacyjnych
5. odstąpienie od inwentaryzacji – czy jest taka możliwość
6. błędy i nieprawidłowości popełniane w toku prac inwentaryzacyjnych
3. Prowadzenie inwentaryzacji w drodze spisu z natury, w tym:
1. zasady przeprowadzania inwentaryzacji środków trwałych
2. inwentaryzacja środków trwałych w budowie
3. inwentaryzacja zapasów
4. spis zapasów znajdujących się poza jednostką i zapasów obcych
5. spis z natury materiałów odpisanych w koszty na dzień ich zakupu
6. spis z natury środków pieniężnych znajdujących się w kasie jednostki
4. Rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych, w tym:
1. ustalenie i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych
2. nadwyżki materiałów ujawnione w toku spisu z natury
3. nadwyżki i niedobory środków trwałych ujawnione w wyniku inwentaryzacji
4. niedobór gotówki w kasie
5. niedobór zawiniony towarów
6. rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych
5. Dokumentacja inwentaryzacyjna, w tym:
1. arkusz spisu z natury
2. spis inwentarza
3. ewidencja arkuszy spisów z natury
4. protokół kontroli rzetelności spisu z natury
5. wykaz różnic inwentaryzacyjnych
6. zarządzenie wewnętrzne kierownika jednostki w sprawie inwentaryzacji
Sposób realizacji szkoleń online:
- Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
- Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
- Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
- Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
- Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.
Załączniki
Cena: 459 zł /osoba (zw. z Vat)
Cena zawiera:
- udział 1 osoby w szkoleniu on-line
- materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej
- certyfikat ukończenia szkolenia
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do
04 grudnia 2024 do godz. 15:00
Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.
W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.
Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.
Mogą Państwo zapisać sie na szkolenie używając naszego formularza poniżej.
Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.