ikona tel 731 856 330 lub 534 520 202
ikona tel biuro@szkoleniaimpuls.pl
ikona tel Poniedziałek - Piątek 8:00 - 16:00

Zasady zagospodarowania zbędnych lub zużytych środków trwałych i innych składników majątkowych w świetle obowiązujących regulacji prawnych – aspekty prawne i rachunkowe


Termin: 21 stycznia 2025
09:00-13:00
Szkolenie Online

Cel:
Uregulowanie problematyki gospodarowania rzeczowymi składnikami we wszystkich jednostkach podległych. Zapoznanie uczestników z obowiązującymi zasadami postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym ( likwidacja, utylizacja) – zasada jawności i przejrzystości. Wskazanie na sposób uregulowania odpowiedzialności za wykorzystywane składniki majątkowe przez pracowników, za szkodę na mieniu i braki. Spełnienie standardu kontroli zarządczej z ochroną i gospodarowaniem zasobami jednostki. W jaki sposób ma pracować Komisja kasacyjna, komisja likwidacyjna, jakie są granice odpowiedzialności członków komisji za kwalifikację sprzętu do kasacji i likwidację. W jaki sposób następuje utylizacja zbędnego sprzętu, a kiedy i w jaki sposób dokonujemy darowizny lub sprzedaży. Jaka procedura obowiązuje w zakresie likwidacji sprzętu wykorzystywany do przetwarzania danych oraz sprzęt newralgiczny. Czy składniki możemy sprzedać lub przekazać pracownikom, radnym?

Adresaci:
Szkolenie skierowane jest do kierowników oraz pracowników pionów administracyjno – gospodarczych i księgowych samorządowych i rządowych jednostek w tym (urzędów miast i gmin, starostw, jednostek oświaty, w tym szkół, przedszkoli, poradni, pomocy społecznej, urzędów pracy, instytucji kultury, sportu, państwowych jednostek budżetowych, województw, uczelni, sądów, państwowej straży pożarnej i innych instytucji rządowych) odpowiedzialnych za problematykę gospodarowania, ewidencji oraz inwentaryzację wyposażenia i jej rozliczenie, do członków komisji likwidacyjnych, ds. przeglądu i kasacji składników zbędnych, do pracowników prowadzących „ biura rzeczy znalezionych „ do pracowników pionów finansowo – księgowych urzędów jst., zajmujących się księgową likwidacją środków trwałych i innych składników majątkowych oraz wyceną. Jak rozliczyć radnych, posłów i senatorów z mienia powierzonego na czas pełnienia mandatu? Szkolenie skierowane jest również do kontrolerów wewnętrznych oraz audytorów.

Prowadzący:
Praktyk w zakresie zarządzania i kontroli finansów publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego oraz jednostkach podległych. Wpisana na listę Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej. Posiada uprawnienia członka rad nadzorczych spółek Skarbu Państwa. Specjalista z zakresu prawa finansów publicznych oraz prawa samorządowego.

Program szkolenia

1. Szczególne zasady gospodarowania rzeczowymi składnikami majątkowymi jednostek sektora finansów publicznych – posiadanie składników zdatnych i wykorzystywanych przez jednostkę rządową oraz samorządową.

2. Rodzaj i podstawy prawne odpowiedzialności pracowników za mienie powierzone osobom uprawnionym, w tym pełniącym funkcje publiczne (radni, posłowie, senatorowie) wykorzystywane przy wykonywaniu obowiązków służbowych i publicznych – sposoby powierzania i rozliczania, w tym odpowiedzialność materialna.

3. Prawne zasady odpowiedzialność kierownika jednostki sektora finansów publicznych za gospodarowanie majątkiem jednostki, w jednostkach sektora samorządowego i rządowego dysponującego majątkiem Skarbu Państwa.

4. Konieczność przeprowadzania okresowej, w tym przedinwentaryzacyjnej oceny stanu technicznego i przydatności składników majątkowych do prowadzonej działalności statutowej jednostki, wyeliminowanie składników zbędnych, niewykorzystywanych przez jednostkę oraz zepsutych stanowiących zagrożenie bezpieczeństwa dla użytkowników.

5. Szczególne zasady postępowania z rzeczami przyjętymi przez biuro rzeczy znalezionych.

6. Komisja Kwalifikacyjna, Komisja Likwidacyjna – powołanie, zasady działania, dokumentacja.

7. Procedura kwalifikacji składników do zbędnych i zużytych - opinia rzeczoznawcy, czy zawsze konieczna?

8. Zasady ustalenia wartości składników majątkowych (stopień zużycia, wartość godziwa). Wartość zakupu, wartość księgowa, wartość rynkowa, wartość godziwa, wartość oferowana.

9. Sprzedaż zbędnych składników znacznej wartości- przetarg, zaproszenie do rokowań, sprzedaż w trybie ofertowym.

10. Darowizny na rzecz uprawnionych podmiotów.

11. Darowizna między jednostkami (wniosek , protokół zdawczo- odbiorczy, obieg dokumentów finansowo – księgowych).

12. Zasady likwidacji sprzętu służącego do przetwarzania danych i sprzętu newralgicznego.

13. Likwidacja – sprzedaż na surowce wtórne (bezpośrednio lub przez uprawniony podmiot).

14. Sposób ujmowania likwidacji, sprzedaży, darowizny w księgach rachunkowych i ewidencji – obieg dokumentów finansowo-księgowych.

15. Wzory wewnętrznych procedur.

   

Sposób realizacji szkoleń online:

  • Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
  • Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
  • Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
  • Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
  • Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.

Załączniki

Formularz zgłoszenia online 21.01.2025r. Zasady zagospodarowania zbędnych lub zużytych środków trwałych i innych składników majątkowych w świetle obowiązujących regulacji prawnych.docx

Cena: 459 zł /osoba (zw. z Vat)
Cena zawiera:
  • udział 1 osoby w szkoleniu on-line
  • materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 17 stycznia 2025 do godz. 15:00

Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.

W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.

W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.

Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.


Mogą Państwo zapisać sie na szkolenie używając naszego formularza poniżej.

Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.


Dane do faktury - nabywca

Dane do faktury - odbiorca (wypełnić jeśli dotyczy)


Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Zgoda jest wymagana w celach rejestracji