1. Co to jest zgłoszenie zewnętrzne.
2. Różnica między zgłoszeniem zewnętrznym a wewnętrznym.
3. Organy jednostek samorządu terytorialnego jako zobowiązane do wprowadzenia procedury zgłoszeń zewnętrznych. Czy rada gminy i powiatu powinna posiadać procedurę zgłoszeń zewnętrznych czy zobowiązanym jest wyłącznie organ wykonawczy. Brak jasnych przesłanek w ustawie. Możliwe scenariusze
4. Zarządzenie organu jako podstawa wprowadzenia procedury zgłoszeń zewnętrznych. Przykładowa procedura zgłoszeń zewnętrznych i jej elementy.
5. Sygnalista i kontekst związany z pracą przy zgłoszeniach zewnętrznych
6. Kanały zgłoszeń przy zgłoszeniach zewnętrznych
7. Osoby upoważnione do przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych – jakie kwalifikacje i jaką wiedzę muszą posiadać takie osoby. Upoważnienia.
8. Jak procedować zgłoszenie zewnętrzne :
a) Przyjęcie zgłoszenia
b) Wstępna Weryfikacja
c) Przekazanie zgłoszenia do organu właściwego do podjęcia działań następczych
d) Odstąpienie od przekazania
e) Informacja dla sygnalisty
f) Rozpatrzenie zgłoszenia i podjęcie działań następczych
g) Informacja zwrotna dla sygnalisty
h) Skarga w trybie 227 kpa a zgłoszenie zewnętrzne
i) Ustalanie właściwości organu
j) Nie podejmowanie działań następczych
k) Przesyłanie przez sygnalistę dodatkowych wyjaśnień i informacji
l) Przekazanie zgłoszenia jednostce podległej lub nadzorowanej
9. Zaświadczenia – tryb i sposób wydawania
10. Rejestr zgłoszeń zewnętrznych
11. Sprawozdawczość i przeglądy procedury.
12. Informacja na BIP w zakresie :
1) danych kontaktowych umożliwiających dokonanie zgłoszenia zewnętrznego,
2) warunkach objęcia sygnalisty ochroną;
3) trybie postępowania
4) terminie przekazania informacji zwrotnej oraz rodzaju i zawartości takiej informacji;
5) zasadach poufności mających zastosowanie do zgłoszeń zewnętrznych;
6) zasadach przetwarzania danych osobowych,
7) charakterze działań następczych
8) środkach ochrony prawnej i procedurach służących ochronie przed działaniami odwetowymi oraz dostępności poufnej porady dla osób rozważających dokonanie zgłoszenia zewnętrznego;
9) warunkach, na jakich sygnalista jest chroniony przed ponoszeniem odpowiedzialności za naruszenie poufności
10) zachęcie do korzystania z procedury zgłoszeń wewnętrznych podmiotu prawnego
11) danych kontaktowych Rzecznika Praw Obywatelskich.
13. Ochrona danych osobowych przy zgłoszeniach zewnętrznych.
14. Przepisy karne.
Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.
W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.
Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.