ikona tel 731 856 330 lub 534 520 202
ikona tel biuro@szkoleniaimpuls.pl
ikona tel Poniedziałek - Piątek 8:00 - 16:00

Zorganizowanie i funkcjonowanie archiwum/składnicy akt w instytucji kultury


Termin: 03 grudnia 2024
09:00-13:00
Szkolenie Online

Cel:
: 1. Kompleksowe zapoznanie się z problematyką funkcjonowania archiwów zakładowych i składnic akt. 2. Poznanie zasad prowadzenia i archiwizacji dokumentacji w jednostce organizacyjnej. 3. Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie znakowania, opisywania i ewidencjonowania dokumentacji w archiwum. 4. Omówienie obowiązujących trendów w zarządzaniu dokumentacją. 5. Realizacja zapisów Instrukcji archiwalnej w zakresie obowiązku stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników odpowiedzialnych za archiwa zakładowe. 6. Pozyskanie niezbędnych formularzy i druków kancelaryjno-archiwalnych.

Prowadzący:
specjalista ds. zarządzania dokumentacją najnowszą, doktor n. hum. z zakresu archiwistyki, biegły sądowy, absolwentka Wydziału Humanistycznego UMCS w Lublinie i studiów menadżerskich EMBA, wieloletni pracownik Oddziału Nadzoru Archiwalnego w Archiwum Państwowym w Kielcach, prowadzi własną działalność gospodarczą z zakresu spraw kancelaryjno-archiwalnych.

Program szkolenia

  1. Kilka słów o różnicy między archiwum zakładowym i składnicą akt oraz zasadach
    i terminologii archiwalnej.
  2. Zakres Ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej – konsekwencje dla państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych.
  3. Nadzór nad dokumentacją i prawo do przeprowadzania kontroli prowadzenia dokumentacji przez archiwa państwowe.
  4. Ile lat przechowywać dany typ dokumentów? Ustalanie okresów przechowywania segregatorów z aktami.
  5. Zasady oznaczania dokumentacji i opisywanie teczek rzeczowych.
  6. Rodzaje dokumentacji współczesnej i różnice w jej prowadzeniu i przechowywaniu.
  7. Cele i zadania archiwum/składnicy.
  8. Prawa i obowiązki personelu archiwum.
  9. Proces przejmowania dokumentacji do archiwum instytucji.
  10. Wymogi lokalowe i techniczne zabezpieczenie dokumentacji.
  11. Gromadzenie i układ dokumentacji w magazynach archiwalnych.
  12. Porządkowanie i ewidencjonowanie dokumentacji.
  13. Udostępnianie materiałów przez archiwistę. Procedura wycofania dokumentacji z archiwum.
  14. Brakowanie akt.
  15. Rola i zadania archiwum/składnicy w zakresie profilaktyki i konserwacji akt.

Sposób realizacji szkoleń online:

  • Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
  • Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
  • Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
  • Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
  • Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.

Załączniki

Formularz zgłoszenia online 3.12.2024 Zorganizowanie i funkcjonowanie archiwum składnicy akt w instytucji kultury.docx

Cena: 439 zł /osoba (zw. z Vat)
Cena zawiera:
  • udział 1 osoby w szkoleniu on-line
  • materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 29 listopada 2024 do godz. 15:00

Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.

W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.

W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.

Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail szkolenia@szkoleniaimpuls.pl.


Mogą Państwo zapisać sie na szkolenie używając naszego formularza poniżej.

Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.


Dane do faktury - nabywca

Dane do faktury - odbiorca (wypełnić jeśli dotyczy)


Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Zgoda jest wymagana w celach rejestracji