ikona tel (17) 858 12 73
ikona tel 731 856 330 lub 534 520 202
ikona tel [javascript protected email address]
ikona tel Poniedziałek - Piątek 8:00 - 16:00

Szkolenie online - KPA- Jak doręczenia elektroniczne wpływają na postępowania administracyjne


Termin: 22 maj 2024
08:30-12:30
Miejsce: Szkolenie online

Prowadzący:
radca prawny, praktyk, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, ochrony danych osobowych, informacji publicznej, dostępności, prawa pracy, kas zapomogowo- pożyczkowych, Doświadczona trener, prowadzi szkolenia dla pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych. Świadczy doradztwo prawne na rzecz podmiotów administracji publicznej w tym jednostek samorządu terytorialnego, instytucji kultury, pomocy społecznej a także spółek prawa handlowego.

Program szkolenia

1. Zasady postępowania administracyjnego– art. 14 zasada pisemności po zmianach, w kontekście doręczeń elektronicznych, podpisywanie dokumentów elektronicznych, rola profilu zaufanego, czy pracownicy winni wyrażać zgodę na używanie przez nich profilu zaufanego.

2. Strona postępowania.

3. Pełnomocnicy wtoku postępowań.

4. Terminy załatwiania spraw administracyjnych, jak mają się do Publicznej Usługi Hybrydowej.

5. Bezczynność i przewlekłość postępowania.

6. Wszczęcie postępowania za pomocą EPUAP, doręczeń elektronicznych, kiedy dochodzi do wszczęcia postępowania.

7. Odmowa wszczęcia postępowania.

8. Uzupełnianie braków formalnych.

9. Jak doręczać pisma w toku postępowań administracyjnych . Hierarchia doręczeń w kodeksie postępowania administracyjnego.

10. Doręczanie PURDE - Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego.

11. Doręczanie PUH - Publiczna Usługa Hybrydowa.

12. Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – KURDE w toku postępowania administracyjnego, wniesienie podania przez osobę korzystającą z edoręczeń.

13. Znaczenie BAE – Bazy Adresów Elektronicznych dla postępowania administracyjnego

14. Adres do doręczenie elektronicznych a skrzynka do doręczeń elektronicznych, jak będą wyglądać dowody wysłania i dowody doręczenia korespondencji, skutki prawne doręczeń, jak stwierdzić czy korespondencja została doręczona, fikcja doręczenia.

15. Relacja między doręczeniami elektronicznymi a EPUAP, czy można będzie użytkować EPUAP i na jakich zasadach, przepisy przejściowe.

16. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PURDE – aplikacja kliencka a systemy kancelaryjne – obsługa skrzynki do doręczeń w praktyce.

17. Jak tworzyć wiadomości, jak załączać pliki, jak pobierać dowody wysłania i otrzymania, jak archiwizować korespondencję w aplikacji klienckiej.

18. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PUH.

19. Obsługa skrzynki do doręczeń w praktyce, jak tworzyć wiadomości, jak załączać pliki, jak pobierać dowody wysłania i otrzymania w aplikacji klienckiej.

20. Kiedy nie będziemy stosować przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych a kiedy nie będziemy stosować PURDE i PUH – omówmy to na przykładach.

21. Odmiejscowienie doręczeń.

22. Dowody w postępowaniu administracyjnym.

23. Poświadczanie przez pracownika zgodności odpisu dokumentu z oryginałem.

24. Upoważnienia dla pracowników w toku postępowania administracyjnego– na podstawie kontroli NIK.

25. Art. 79a kpa – stosowanie.

26. Decyzja: Elementy struktury decyzji – podstawowe i dodatkowe.

27. Jak uzupełnić, sprostować i wyjaśnić treść decyzji?

28. Zrzeczenie się prawa do odwołania przez stronę a ostateczność i prawomocność decyzji i jej wykonalność. Praktyka postępowania. Wykonalność decyzji. Zmiany od 12 maja 2023r.

29. Ochrona danych osobowych podczas postępowania administracyjnego na gruncie decyzji UODO





Sposób realizacji szkoleń online:


Załączniki


Cena: 439 zł /osoba (zw. z Vat) Cena zawiera: udział 1 osoby w szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia


Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 20 maj 2024 - 15:00
Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem.
Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.
W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.
Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail [javascript protected email address].

Prosimy wypełnić formularz

Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.

W przypadku zgłoszenia więcej niż jednej osoby, dane pozostałych prosimy wpisać w poniższym polu.


Dane do faktury - nabywca

Dane do faktury - odbiorca (wypełnić jeśli dotyczy)


Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Zgoda jest wymagana w celach rejestracji