Szkolenie online - Podpis elektroniczny w pracy urzędu w praktyce
Termin: 24 maj 2024
09:00-13:00
Miejsce: Szkolenie online
Cel:
Zapoznanie się z rodzajami podpisu elektronicznego i prawidłowością ich składania na dokumencie. Nabycie umiejętności prawidłowej weryfikacji podpisów złożonych na dokumencie. Zdobycie wiedzy jak postępować gdy pojawia się informacja o podpisie nieprawidłowym, nieważnym oraz o braku możliwości weryfikacji.
Adresaci:
Pracownicy sekretariatów, kancelarii, referencji, osoby decyzyjne, pracownicy posługujący się podpisem elektronicznym lub pracujące w systemach EZD, SOD, EPUAP2, informatycy
Prowadzący:
Trener, archiwista, inspektor ochrony danych, koordynator dostępności oraz audytor. Praktyk, nie teoretyk. Szkoli zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli oraz firmy sektora prywatnego. dyplomowany archiwista. Specjalista w zakresie dostępności cyfrowej i architektonicznej, biegły w znajomości standardu WCAG 2.1. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.
Program szkolenia
I. Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne- podstawa prawna
1. Doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza;
2. Zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej;
3. Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany
4. Sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych;
5. Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
6. Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.
II. Podpisywanie dokumentów i weryfikacja poprawności podpisów
2. Podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym w plikach formatu PDF
3. Podpisywanie wielu dokumentów
4. Weryfikacja podpisu – sposoby
5. Negatywna weryfikacja podpisu- sposób postepowania, skutki
6. Brak możliwości weryfikacji podpisu- sposób postępowania, skutki
7. Podpisywanie dokumentów na platformie
8. Weryfikacja dokumentów
9. Podpisywanie Podpisem Zaufanym
10. Weryfikacja Podpisu Zaufanego
11. Przedłużanie ważności i unieważnianie Podpisu Zaufanego
12. Kwalifikowana pieczęć elektroniczna - zastosowanie
III. Przykłady zastosowania podpisu w praktyce
Sposób realizacji szkoleń online:
Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.
Cena: 439 zł /osoba (zw. z Vat) Cena zawiera: udział 1 osoby w szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 22 maj 2024 - 15:00
Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem. Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.
W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.
Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail [javascript protected email address].
Prosimy wypełnić formularz
Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.