Zadania rady gminy w zakresie organizacji wyborów ławników do sądów okręgowych i rejonowych

Kategoria
Szkolenia
Termin
piątek, 26 kwiecień 2019 10:00 - 15:00
Miejsce
Rzeszów, Grein Hotel ⋆⋆⋆, al. T. Rejtana 1 (bezpłatny parking)
Telefon
+48 731 856 330 lub +48 534 520 202
E-mail
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Cel
W 2019 r. upływa kadencja ławników sądowych wybranych na okres 2016-2019. Zgodnie z obowiązującą ustawą prezesi sądów okręgowych podają liczbę ławników sądowych przed upływem 30 dni do terminu zgłaszania kandydatów na ławników ( do 30 czerwca ostatniego roku kadencji ), a wybory powinny być przeprowadzone do końca października 2019 r.
Adresaci
Pracownicy urzędów gmin zajmujących się zadaniami związanymi z wyborem ławników sądowych, sekretarzy, do radnych oraz przewodniczących rad – organów stanowiących podejmujących uchwały w sprawie wyboru ławników sądowych.
Prowadzący
Prawnik, ekonomista – studia podyplomowe z audytu i kontroli wewnętrznej (specjalista i praktyk z zakresu prawa samorządowego, finansów publicznych, w tym audytu, kontroli wewnętrznej i zarządczej). Doświadczony trener (ponad 30 lat pracy w sektorze i samorządowych finansach publicznych, w tym 10 lat w charakterze trenera w jst). Posiada uprawnienia doświadczenie w wykonywaniu funkcji członka rady nadzorczej w spółkach Skarbu Państwa.
Cena
340 zł (zawiera materiały szkoleniowe, lunch w restauracji hotelowej, przerwę kawową)
Rabaty
Rabat 15 zł dla drugiej osoby z tej samej Instytucji
Zgłoszenia do
24.05.2019r.

Program


1. Wprowadzenie - podstawowe przepisy regulujące zasady związane z organizacją i przeprowadzeniem wyborów ławników sądowych.

2. Zadania i rola ławników sądowych w postępowaniu sądowym.

3. Zasady finansowania wyborów ławników sądowych realizowanych przez gminy jako zadania zleconego z zakresu administracji rządowej.

4. Koszty opłat związanych z uzyskaniem niezbędnych dokumentów wymaganych do kart zgłoszenia kandydata na ławnika.

5. Zadania pracowników urzędu oraz obowiązki radnych w wyborach ławników sądowych - 

6. Terminy związane z; podaniem liczby ławników, zgłaszaniem kandydatów na ławników, wyborem ławników sądowych przez radę gminy.

7. Kto może być ławnikiem – warunki.

8. Kto nie może być ławnikiem – ustawowe ograniczenia.

9. Podmioty uprawnione do zgłaszania kandydatów na ławników;

  • prezesi sądów,
  • stowarzyszenia,
  • organizacje społeczne i zawodowe, ( nie partie polityczne ),
  • co najmniej pięćdziesięciu obywateli.

10. Procedura i dokumenty związane ze zgłoszeniem kandydata na ławnika sądowego ( karta zgłoszenia wraz z załącznikami ). 

9. Powołanie przez radę zespołu ds. opinii o zgłoszonych kandydatach i spełnieniu przez nich wymogów ustawowych.

11. Podjęcie  przez radę gminy uchwały w sprawie wyboru ławników sądowych.

12. Zadania gminy związane z Informacją o wyborze ławników i przekazanie dokumentów.

13. Odebranie ślubowania i wpisanie ławników na listę ławników sądowych.

14. Zadania rady gminy w zakresie:

  • wygaśnięcie mandatu ławnika,
  • odwołanie ławnika,
  • uzupełnienia listy ławników.

15. Komplet wzorów dokumentów i oświadczeń kandydatów na ławników oraz projekty uchwał rady związanych z przygotowaniem i wyborem ławników sądowych.

 

 
 

Wspierane przez iCagenda

Najbliższe Szkolenia

© 2017 Instytut Szkoleń Impuls.