Profesjonalny sekretariat

Kategoria
Szkolenia
Termin
środa, 29 styczeń 2020 09:00 - 14:00
Miejsce
Rzeszów, Grein Hotel ⋆⋆⋆, al. T. Rejtana 1 (bezpłatny parking)
Telefon
+48 731 856 330 lub +48 534 520 202
E-mail
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Prowadzący
Trener, coach, nauczyciel akademicki. Jest certyfikowanym coachem „The Practicioner Coach Diploma”, akredytowanym przez Noble Manhattan Coaching oraz International Institut of Coaching and Mentoring. Posiada certyfikat Zarządzanie projektami PRINCE2 na poziomie Foundation. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu: komunikacji interpersonalnej, asertywności, motywowania
Cena
359 zł (zawiera materiały szkoleniowe, lunch w restauracji hotelowej, przerwę kawową)
Rabaty
Rabat 15 zł dla drugiej osoby z tej samej Instytucji
Zgłoszenia do
27.01.2020r.

Program


1. Wprowadzenie – w tej części szkolenia uczestnicy poznają zasady pracy w sekretariacie, przedyskutują kodeks etyczny pracownika sekretariatu oraz wyodrębnią kluczowe kompetencje niezbędne do wykonywania obowiązków zawodowych na tym stanowisku. 

  • sekretariat „sercem i wizytówką” urzędu
  • rola sekretariatu w sprawnym funkcjonowaniu urzędu
  • etyka zawodowa pracy w sekretariacie
  • profesjonalizm funkcjonowania sekretariatu
  • kompetencje pracownika sekretariatu + moja analiza SWOT (słabe strony, mocne strony, - szanse i zagrożenia)

2. Sekretariat jako centrum zarządzania przepływem informacji - w tej części szkolenia uczestnicy poznają zasady przepływu informacji pisemnych, telefonicznych, ustnych, redagowania dokumentów urzędowych oraz przećwiczą ich tworzenie w formie warsztatów.

  • przepływ informacji
  • proces komunikacji (nadawanie komunikatów, aktywne słuchanie, mowa ciała)
  • rozmowy telefoniczne (etykieta telefoniczna, anonsowanie rozmów, filtrowanie rozmów, umawianie spotkań, pozyskiwanie i udzielanie informacji przez telefon, ochrona informacji)
  • rodzaje pism urzędowych, elementy składowe pism, części pisma, protokoły, sprawozdania, notatki
  • zasady profesjonalnego tworzenia pism urzędowych
  • redagowanie dokumentacji urzędowej w formie klasycznej (drukowanej)
  • redagowanie dokumentacji urzędowej w formie elektronicznej
  • ćwiczenia praktyczne w formatowaniu dokumentów urzędowych
  • prowadzenie terminarza i organizacja spotkań służbowych
  • prowadzenie dokumentacji zdarzeń i archiwum

3. Planowanie i organizacja pracy sekretariatu – w tej części szkolenia uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób efektywnie zarządzać sobą w czasie, zaplanować dzień, tydzień, miesiąc pracy, w jaki sposób zarządzać kalendarzem przełożonych.

  • zasady dobrej organizacji pracy własnej i pracy przełożonych
  • jak efektywnie zarządzać sobą w czasie
  • zasady efektywnego zarządzania kalendarzem przełożonych
  • kształtowanie umiejętności podejmowania decyzji
  • złodzieje czasu - jak je eliminować
  • praktyczne zasady zarządzania sobą w czasie: metoda ABC, zasada Pareto, Matryca Eisenhovera, zasada 60/40, metoda ALPEN
  • sporządzanie planów dnia swoich i przełożonych
  • narzędzia wspomagające zarządzanie sobą w czasie – kalendarze, multiplanery, aplikacje
  • jak sporządzać profesjonalne notatki ze spotkań

4. Kreowanie wizerunku profesjonalnego pracownika sekretariatu – urzędowy savoir-vivre – z tej części szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak ważne jest ich stanowisko pracy w procesie kształtowania dobrego wizerunku urzędu, w jaki sposób przygotować spotkanie służbowe, przywitać gości, dobrać garderobę.

  • urzędowy savoir-vivre – podstawowe zasady
  • przywitanie gości, dbanie o dobry wizerunek urzędu
  • zasady precedencji (pierwszeństwa) – hierarchia stanowisk i funkcji, zasady pierwszeństwa podczas powitania, przedstawiania, zasiadania przy stole
  • zasady dress codu – co klientom urzędu mówi mój ubiór, zasady profesjonalnego doboru garderoby
  • organizacja spotkań służbowych

5. Trudne sytuacje w obsłudze klientów urzędu – z tego modułu uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób profesjonalnie obsługiwać różnych klientów urzędu.

  • profesjonalna komunikacja a kształtowanie wizerunku urzędu
  • umiejętność słuchania – trzy poziomy słuchania, słuchanie aktywne, osiem ukrytych programów
  • sztuka zadawania pytań – pytania kartezjańskie, metoda C5, model TGROW, analiza transakcyjna Ericka Bern'a
  • komunikacja niewerbalna i jej wpływ na komunikację 
  • sztuka asertywności – podstawowe zasady asertywności, techniki asertywnej rozmowy: jestem słoniem; kocham, ale nie dam; zdarta płyta; jujitsu; asertywna odmowa

6. Profil skutecznej asystentki/asystenta – w tej części uczestnicy poznają swój styl pracy, dowiedzą się jak sobie lepiej radzić  pracy z sytuacjami stresowymi.

  • analiza własnego stylu pracy i działania
  • praca w stresie
  • sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych.

 

 
 

Wspierane przez iCagenda

Najbliższe Szkolenia

© 2017 Instytut Szkoleń Impuls.