Skuteczna komunikacja interpersonalna– asertywność i obieg informacji w urzędzie

Kategoria
Szkolenia
Termin
wtorek, 11 luty 2020 10:00 - 15:00
Miejsce
Rzeszów, Grein Hotel ⋆⋆⋆, al. T. Rejtana 1 (bezpłatny parking)
Telefon
+48 731 856 330 lub +48 534 520 202
E-mail
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Prowadzący
Trener z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, a także kształtowania umiejętności społecznych (komunikacja interpersonalna, obsługa klienta, asertywność, sztuka perswazji, wystąpienia publiczne, autoprezentacja, etyka zawodowa). Ekspert w zakresie wdrażania opisu i wartościowania stanowisk pracy w administracji publicznej i sektorze prywatnym oraz oceny okresowej pracownika samorządowego i korpusu służby cywilnej.
Cena
359 zł (zawiera materiały szkoleniowe, lunch w restauracji hotelowej, przerwę kawową)
Rabaty
Rabat 15 zł dla drugiej i każdej kolejnej osoby z tej samej jednostki
Zgłoszenia do
07.02.2020r.

Program


1. Nowoczesna kultura organizacyjna, a klient zewnętrzny i wewnętrzny w Urzędzie:

  • klient wewnętrzny a zewnętrzny – różnice, podobieństwa,
  • wpływ sposobu komunikacji na współpracowników, klienta i siebie samego – autodiagnoza,
  • nowoczesne style komunikowania się w urzędzie,

2. Stereotypy i rutyna w komunikacji interpersonalnej: 

  • stereotypy – szansa czy zagrożenie,
  • rutyna a poziom komunikacji,
  • znaczenie paradygmatu,
  • urzędnik proaktywny a reaktywny.

3. Obieg informacji w Urzędzie:

  • Urząd jako naczynia połączone,
  • przepływ informacji w 3 kierunkach,
  • zasady udzielania informacji zwrotnej,
  • jak walczyć w Urzędzie z „państwem w państwie”? 
  • narzędzia usprawniające efektywną obieg informacji,
  • źródła zakłóceń w obiegu informacji w Naszym Urzędzie  - autodiagnoza.

4. Komunikacja werbalna: 

  • aktywne czy empatyczne słuchanie – autodiagnoza „jaki jesteś słuchaczem”
  • jakie pytanie, taka odpowiedź - sztuka zadawania pytań,
  • mówienie i zrozumienie,
  • sztuka parafrazowania - umiejętne jej zastosowanie zwłaszcza w sytuacjach trudnych,
  • jak mówić o trudnych sprawach i gdy „toksyczny” rozmówca?

5. Komunikacja niewerbalna - jak „czytać ludzi":

  • pierwsze wrażenie – jak je budować?
  • kontakt wzrokowy – kiedy i jak?
  • rodzaje przestrzeni - dystans podczas rozmowy (wg E. Hall’a),
  • sztuka zajmowania miejsc (proksemika),
  • zasady interpretacji komunikacji niewerbalnej,
  • klasyczne przykłady zachowań niewerbalnych.

6. Rola asertywności w pracy urzędnika:

  • czym jest asertywność,
  • zachowania nieasertywne i ich następstwa,
  • chcę czy muszę? - dialog wewnętrzny pomiędzy wolnością i odpowiedzialnością,
  • trudności emocjonalne związane z przyjmowaniem krytyki oraz pochwał,
  • akceptacja siebie i akceptacja innych jako warunek postawy asertywnej. 

7. Asertywny język w praktyce urzędniczej:

  • mówienia „nie” bez poczucia winy,
  • komunikaty „ja” - klucz długofalowego porozumienia,
  • asertywne odmawianie i 4 kroki w wyznaczaniu granic, 
  • praktyczne stosowanie technik asertywnych (m.in. „zdarta płyta”, „odroczenie asertywne”, „asertywne pytanie”, „”w sieci klienta”, „prawo zaangażowania i dziękczynienia”).

 

 

 

Cel i korzyści ze szkolenia:

  • skutecznie, przyjaźnie i partnersko komunikować się w 4 oczy i w większym gronie na poziomie zadaniowym (fakty) i emocji (relacje) w relacjach klient zewnętrzny jak i wewnętrzny,
  • świadomie rozpoznawać swój i innych osób styl komunikowania się, 
  • dopasować formę wypowiedzi do sytuacji i osoby,
  • budować poprzez poprawną komunikację  pozytywną atmosferę,
  • dbać o poprawny obieg informacji w zespole i w Urzędzie,
  • kontrolować jakość komunikacji przez parafrazę, zadawanie pytań i weryfikację przekazu,
  • dbać o prostotę, trafność, zwięzłość przekazu, unikać nieporozumień i chaosu informacyjnego,
  • zdobyć umiejętności elastycznego radzenia sobie z krytyką,
  • zamieniać styl krytyki na użyteczną informację zwrotną,
  • nauczyć się odmawiania, jednak w sposób asertywny,
  • jak właściwie wyrażać swoje opinie i uczucia i jak asertywnie reagować na krytykę.

 

 

Metody szkoleniowe:

Szkolenie ma charakter warsztatów interaktywnych. Podczas szkolenia wykorzystywane są ćwiczenia indywidualne i grupowe, testy, autodiagnozy, studia przypadków, scenki rodzajowe, burze mózgów. 

Najważniejszym elementem szkolenia jest praktyczny trening. Trener odwołuje się do  metody ABL (Activity Based Learning - uczenie w oparciu o aktywność),  metody powszechnie uznawanej za najbardziej odpowiednią dla szkoleń w kontekście kształtowania umiejętności praktycznych, a także w szczególny sposób uwzględnia specyfikę uczenia się osób dorosłych, stosując się do metod i zasad andragogiki. Przesłanie warsztatów: Teoria – Praktyka – Wymiana doświadczeń – Refleksje.

 

 

 
 

Wspierane przez iCagenda

Najbliższe Szkolenia

© 2017 Instytut Szkoleń Impuls.