Wnioski, skargi i petycje w praktyce rad gmin na podstawie najnowszych rozstrzygnięć organów nadzoru . Ochrona danych osobowych w pracy komisji skarg i wniosków i na sesjach Rady

Kategoria
Szkolenia
Termin
czwartek, 30 styczeń 2020 10:00 - 15:00
Miejsce
Rzeszów, Grein Hotel ⋆⋆⋆, al. T. Rejtana 1 (bezpłatny parking)
Telefon
+48 731 856 330 lub +48 534 520 202
E-mail
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Cel
Przedstawienie zasad rozpatrywania skarg i wniosków oraz petycji zgodnie z obowiązującymi ustawami oraz obowiązków organów samorządowych w tym zakresie. Przekazanie niezbędnej wiedzy do zgodnego z prawem rozpatrywania zgłaszanych skarg i wniosków oraz unikania nieprawidłowości przy ich załatwianiu
Prowadzący
Radca prawny, specjalista z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy i ochrony danych osobowych. Prowadzi indywidualną praktykę w formie kancelarii radcy prawnego. Ponadto jest ekspertem prowadzącym szkolenia podnoszące kwalifikacje urzędników administracji publicznej oraz pracowników samorządowych. Jest także autorką programów szkoleniowych oraz opracowań z zakresu prawa dla jednostek samorządu terytorialnego
Cena
349 zł (zawiera materiały szkoleniowe, lunch w restauracji hotelowej, przerwę kawową)
Rabaty
Rabat 15 zł dla drugiej i każdej kolejnej osoby z tej samej jednostki
Zgłoszenia do
28.01.2020r.

Program


1.Różnica między wnioskiem a skargą.

2.Prawo do składania wniosków – podmioty uprawnione

3.Forma i treść wniosku

4.Adresaci wniosków – właściwość organów

5.Rozpatrywanie wniosków

6.Analiza treści podania i określenie właściwości organu,

7. Termin rozpatrzenia oraz ewentualne skutki przekroczenia terminu do rozpatrzenia

8. pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia

9. sposób załatwienia wniosku

10. Skarga - przedmiot skargi

11. Prawo do składania skarg – podmioty uprawnione

12. Organy właściwe do rozpatrywania skarg – organ wykonawczy a organ uchwałodawczy

13. Rozpatrzenie skargi w sprawie indywidualnej

14. Rozpatrzenie skargi w toku toczącego się postępowania administracyjnego

15. Skarga po zakończeniu postępowania

16.Forma i treść skargi

17. Rozpatrywanie skarg

18. Analiza treści podania i określenie właściwości organu

19. Termin rozpatrzenia oraz ewentualne skutki przekroczenia terminu do rozpatrzenia

20. Sposób załatwienia skargi

21. Ponowne złożenie skargi

22. Ochrona osób składających wnioski lub skargi

23. Nowa, obligatoryjna komisja skarg, wniosków i petycji w organie stanowiącym – radzie gminy, powiatu, sejmiku województwa

24. Zasady oraz tryb działania nowej komisji, jak chronić dane osobowe podczas pracy komisji

a) dane osobowe skarżących

b) dane osobowe radnych

c) dane osobowe osób uczestniczących w posiedzeniach komisji

d) radny jako funkcjonariusz publiczny

e) czy radni powinni posiadać upoważnienia i podpisać oświadczenia o poufności.

25. Skład komisji skarg, wniosków i petycji

26. Uregulowanie statutowe na poziomie danej jednostki

27. Petycja, wniosek i skarga – jak je odróżniać?

28. Przedmiot, forma i treść petycji

29. Prawo do składnia petycji oraz jej adresaci

30. Procedura załatwiania petycji

31. analiza podania i przyjęcie właściwego trybu

32. obowiązek umieszczenia petycji na stronie internetowej adresata petycji

33. termin rozpatrzenia oraz ewentualne skutki przekroczenia terminu do rozpatrzenia petycji

34. pozostawienie petycji bez rozpatrzenia

35. sposób załatwienia petycji

36. Odpowiednie stosowanie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego przy rozpatrywaniu petycji

37.Petycja wielokrotna

38. Najnowsze rozstrzygnięcia organów nadzoru.

39. Interpelacje i zapytania, nowe zasady składania i rozpatrywania.

 

 
 

Wspierane przez iCagenda

Najbliższe Szkolenia

© 2017 Instytut Szkoleń Impuls.