Szkolenie online - Obszerne zmiany w ustawie o PPK – nowe obowiązki i nowe zasady prowadzenia rozliczeń ze szczególnym uwzględnieniem rachunkowości budżetowej, sprawozdawczości oraz klasyfikacji budżetowej
Termin: 06 wrz 2022
09:00-13:00
Miejsce: Szkolenie online
Cel:
Celem szkolenia jest prezentacja zagadnień dotyczących nowych zasad rozliczania składek na PPK, pochodnych od wynagrodzeń z tytułu umów zlecenia po zmianach ustawy o PPK wraz z omówieniem najczęściej pojawiających się nieprawidłowości w rozliczeniach składek na PPK. Dodatkowo wskazane zostaną kwestie dotyczące procedur stosowanych w jednostkach pod kątem uchybień jakie się pojawiają. Zapoznanie się z wieloma praktycznymi aspektami związanymi z realizacją naliczeń, wpłat , rozliczeń , nadpłat dotyczących składek na PPK po zmianie przepisów w jednostkach samorządu terytorialnego – urzędy, jednostki budżetowe oraz samorządowe zakłady budżetowe
Adresaci:
Główni księgowi, pracownicy pionów finansowo-księgowych odpowiedzialnych za prowadzenie gospodarki finansowej w jednostce w tym za sprawozdawczość oraz rozliczania objęte tematem szkolenia
Prowadzący:
Prawnik, były inspektor kontroli w RIO w Katowicach, były pracownik kontroli wewnętrznej oraz niezależny konsultant wielu jednostek sektora finansów publicznych. Autor książek i wielu artykułów i poradników poświęconych tematyce finansów publicznych (m.in. Biuletyn Finanse Publiczne oraz Poradnik Rachunkowości Budżetowej).
Program szkolenia
Czy składka PPK może być w innym paragrafie niż 471 ?
Czy NIP pracodawcy/zleceniobiorcy jest ważny dla rozliczeń PPK ?
Czy PPK osoby zatrudnionej w wieku 55+ nadal rozlicza się tak samo ?
Czy płatnik i zleceniodawca to wciąż to samo przy PPK dla zleceniobiorców w Gminie albo Powiecie ?
Czy konto 240 może nadal funkcjonować tak samo ?
Czy w Rb-28s nie wystąpią zmiany w prezentacji danych ?
Czy dokumentacja związana z PPK jest wciąż taka sama ?
Czy dotychczasowe zasady rozliczeń z pracownikiem są takie same w zakresie PPK ?
Czy nadal jest luka w zakresie nadpłat i zwrotów w PPK czy też może jest bardzo ważna zmiana ?
Czy jednostka budżetowa jest nadal płatnikiem ZUS od umów zleceń i tym samy „pracodawcą „ dla zleceniobiorcy w świetle wyjaśnień ZUS oraz podmiotem zatrudniającym na potrzeby PPK
Na te i na inne pytania uzyskasz odpowiedź podczas szkolenia
1. Umowy o prowadzenie PPK dla osoby zatrudnionej w wieku 55+ - nowe zasady rozliczeń;
2. Wcześniejsze zawarcie umowy o prowadzenie PPK – nowe zasady ustalania terminów oraz skutki dla transferu środków do IF;
3. Zmiana terminu na złożenie przez uczestnika PPK oświadczenia o zawartych dla niego umowach o prowadzenie PPK oraz terminu na poinformowanie uczestnika PPK, który złożył to oświadczenie, przez podmiot zatrudniający o obowiązku złożenia – w jego imieniu – wniosku o wypłatę transferową;
4. Ustalenie jednolitych terminów obowiązywania deklaracji dot. PPK – w tym wpłaty dodatkowej- nowe zasady ustalania terminów oraz skutki dla transferu środków do IF ;
5. Ujednolicenie terminów dokonywania pierwszych i kolejnych wpłat do PPK - nowe zasady ustalania terminów oraz skutki dla transferu środków do IF;
6. Uregulowanie korekt nienależnie dokonanych wpłat do PPK, wpłaty powitalnej lub dopłat rocznych od państwa – nowe zasady rozliczeń oraz prezentacji danych w sprawozdawczości budżetowej
7.Płatnik składek a umowy zlecenia i ewentualne korekty składek do PPK - ;
8. Zmiana zasad funkcjonowania kont rozrachunkowych w związku z wprowadzeniem korekt nienależnie dokonanych wpłat do PPK :
a)konto 240 oraz analityka;
b)konto 231 oraz analityka;
c)konto 221 oraz analityka;
d)zmiany w polityce rachunkowości.
9. Nowa klasyfikacja budżetowa a kwestia zastosowania paragrafów wydatkowych w zakresie składek PPK opłacanych przez pracownika oraz pracodawcę ;
a)kiedy paragraf 471;
b)kiedy nowy paragraf 485 lub 486;
c)nowe paragrafy wynagrodzeń w tym wynagrodzeń bezosobowych pod katem PPK składka pracownika – 474,475,483 oraz 484 według projektu nowej klasyfikacji budżetowej;
10. Państwowa Inspekcji Pracy posiada uprawnienia do ścigania wykroczeń polegających na nakłanianiu osób zatrudnionych do rezygnacji z oszczędzania w PPK – konsekwencja dla jednostki oraz gminy jako zleceniodawcy;
11. Zapewnienie możliwości prowadzenia przez PIP kontroli w zakresie PPK zleceniodawców - Kontroli Państwowej Inspekcji Pracy podlegają podmioty zatrudniające, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 21 ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych – w zakresie obowiązków wynikających z przepisów tej ustawy - konsekwencja dla jednostki oraz gminy jako zleceniodawcy;
Sposób realizacji szkoleń online:
Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.
Cena: 389 zł /osoba (zw. z Vat) Cena zawiera: udział 1 osoby w szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 05 wrz 2022 - 15:00
Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem. Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.
W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.
Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail [javascript protected email address].
Prosimy wypełnić formularz
Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.