Szkolenie online - Nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i terroryzmowi a organy jst - obowiązki JST oraz wdrażanie instrukcji postępowania na wypadek sytuacji podejrzenia popełnienia przestępstwa + wzór instrukcji
Termin: 16 maj 2024
09:00-13:00
Miejsce: Szkolenie online
Cel:
Uzyskanie wiedzy w zakresie zasad prawidłowego zabezpieczenia organizacji przed wykorzystaniem jej do procederu prania pieniędzy i finansowania terroryzmu oraz zapoznanie się z najczęstszymi uchybieniami i ich potencjalnymi skutkami. Przyswojenie wiedzy w zakresie oceny napotkanego ryzyka, stosowania środków bezpieczeństwa finansowego i wdrożenia instrukcji postępowania oraz zgłaszania nieprawidłowości. Nauka umiejętności w zakresie trafnego interpretowania wymogów prawnych, formalnych i rozwiązywania praktycznych problemów związanych z tworzeniem i egzekwowaniem przepisów AML.
Adresaci:
Członkowie organów jednostek samorządu terytorialnego, pracownicy urzędów odpowiedzialni za sprawy związane z zapobieganiem praniu pieniędzy i terroryzmowi oraz działania antykorupcyjne, inne osoby pragnące poszerzyć swoją wiedzę w kwestii wymogów związanych z zapobieganiem praniu pieniędzy i terroryzmowi.
Prowadzący:
radca prawny, praktyk od 10 lat zajmujący się kompleksową obsługą prawną podmiotów gospodarczych, wdrażaniem procedur przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz procedur antykorupcyjnych, autorka wielu publikacji z zakresu prawa gospodarczego, cywilnego oraz compliance zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Ukończyła z wyróżnieniem kurs organizowany przez GIIF w zakresie zasad przeciwdziałania praniu pieniędzy i terroryzmowi. Dysponuje ogromnym doświadczeniem praktycznym popartym rzetelną wiedzą naukową oraz umiejętnościami dydaktycznymi. Od początku kariery zawodowej współpracuje z największymi małopolskimi kancelariami prawnymi
Program szkolenia
Szanowni Państwo,
Organy jednostek samorządu terytorialnego są wskazane jako jednostki współpracujące w ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Dlatego ustawa nakłada na nie szereg obowiązków, które należy znać aby poprawnie móc wykonywać nałożone ustawą zadania.
Informacja wprowadzające
Dlaczego JST powinny znać ustawę o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i terroryzmowi?
Przyczyny i cel regulacji – zobowiązania międzynarodowe
Podstawy prawne obowiązku przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
Podstawowe zagadnienia dotyczące prania pieniędzy – definicja prania pieniędzy i finansowania terroryzmu
Różnice pomiędzy praniem pieniędzy a finansowaniem terroryzmu
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu- obszary zagrożeń
JST jako jednostka współpracująca
Czym jest jednostka współpracująca w ustawie
Współpraca z Generalnym Inspektorem
Wymiana informacji z Generalnym Inspektorem
Sporządzanie krajowej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu oraz strategii przeciwdziałania tym przestępstwom
Przekazywanie Generalnemu Inspektorowi informacji wskazanych przez ustawę po nowelizacji
Wytyczne Ministerstwa, forma i treść przekazywanych informacj
Zawartość instrukcji postępowania na wypadek sytuacji podejrzenia popełnienia przestępstwa i podstawowe definicje
Wymóg prawny instrukcji postępowania na wypadek sytuacji podejrzenia popełnienia przestępstwa
Elementy składowe instrukcji
Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa i jego treść
Osoby odpowiedzialne w organizacji
Omówienie przykładowych podejrzanych transakcji i zasad działania
Omówienie środków zapobiegania przestępstwom
Realizacja zobowiązań - zasady gromadzenia i przekazywania informacji
Informacje podlegające obowiązkowi przekazania
Rejestr powiadomień
Wymiana informacji o przekazaniu lub pozyskaniu informacji w trybie przewidzianym w ustawie – przekazanie informacji zwrotnej
Oświadczenie pracownika o zapoznaniu się z instrukcją
Procedura zgłaszania nadużyć (whistleblowing)
Organizacja procedury zgłaszania nieprawidłowości w zakresie AML
Sposób przyjmowania i weryfikowania zgłoszeń
Ochrona sygnalistów
Postępowanie ze zgłoszeniem
Kanały informowania o naruszeniach
Praktyczne wdrożenie systemu w organizacji
AML jako część szerszego zagadnienia walki z nadużyciami w JST
Powtórka i studium przypadku z praktycznymi przykładami
Sposób realizacji szkoleń online:
Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.
Cena: 439 zł /osoba (zw. z Vat) Cena zawiera: udział 1 osoby w szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 14 maj 2024 - 15:00
Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem. Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.
W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.
Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail [javascript protected email address].
Prosimy wypełnić formularz
Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.