Szkolenie online - Jak przygotować się do kontroli, które zapowiada NIK z zakresu ochrony danych osobowych. Jaki zakres kontroluje NIK? Audyty, sprawdzenia - co powinien zweryfikować IOD i jakie zalecenia ze sprawdzenia przekazać ADO. Stwierdzone niepra
Termin: 13 maj 2024
08:00-12:00
Miejsce: Szkolenie online
Prowadzący:
radca prawny, praktyk, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, ochrony danych osobowych, informacji publicznej, dostępności, prawa pracy, kas zapomogowo- pożyczkowych, Doświadczona trener, prowadzi szkolenia dla pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych. Świadczy doradztwo prawne na rzecz podmiotów administracji publicznej w tym jednostek samorządu terytorialnego, instytucji kultury, pomocy społecznej a także spółek prawa handlowego.
Program szkolenia
1. Obszary ochrony danych osobowych kontrolowane przez NIK
2. Poczta elektroniczna, domeny komercyjne i komercyjne serwery internetowe – jakie nieprawidłowości ustalił NIK.
3. Jak powinna wyglądać prawidłowa dokumentacja z zakresu ochrony danych dotycząca poczty elektronicznej.
4. Praca zdalna a dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych. Kontrola pracy zdalnej w kontekście ochrony danych osobowych.
5. Umowy powierzenia i ich rola, umowy powierzenia z dostawcą usług hostingowych.
6. Umowy powierzenia z dostawcą BIP.
7. Jak powinna wyglądać procedura powierzania przetwarzania danych osobowych. Przygotowanie do zawarcia umowy, ankiety i badania, procedura wyboru podmiotu którym powierzono przetwarzania, właściwa umowa ( omówienie koniecznej dokumentacji na przykładach dokumentów)
8. Sesje organów stanowiących jst, publikacje na BIP.
9. Posiedzenia komisji organów stanowiących jst i zagrożenia na gruncie ochrony danych osobowych. Przetwarzanie wizerunku.
10. Przyjęte okresy przechowywania na BIP. Transkrypcje na gruncie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
11. Przetwarzanie danych na You Tube i portalu E-sesja, prawidłowe rozwiązania i popełniane błędy
12. BIP i jego rola. Publikacja ba BIP. Okresy przechowywania na BIP. Usuwanie danych z BIP. Procedura zamieszczania danych na BIP, notatki z przeglądu danych. Omówienie na podstawie przykładowej dokumentacji
13. Oświadczenia majątkowe, a ich publikacja na BIP oraz ustalanie okresów retencji danych.
14. Retencja danych osobowych a przykładowa tabela retencji danych. Usuwanie danych osobowych.
16. Wdrażanie przez ADO odpowiednich środków organizacyjnych i technicznych.
17. Analizy ryzyka i ich rola
18. Kontrola zarządza i audyty na gruncie KRI
19. Media społecznościowe. Prowadzenie FB i związane z tym obowiązki.
20. Nadzór jednostki samorządu terytorialnego nad jednostkami organizacyjnymi bez osobowości prawnej a odpowiedzialność jst za szkody.
21. Kary nałożone przez UDO w jst w ostatnich latach.
22. Dyskusja.
Sposób realizacji szkoleń online:
Szkolenie jest realizowane w formie on-line. Uczestnik przebywa w swoim miejscu pracy/zamieszkania.
Trener prowadzi zajęcia „na żywo” – uczestnicy widzą go i słyszą, mogą zadawać pytania poprzez czat. Szkolący udostępnia swój ekran z materiałami szkoleniowymi.
Do uczestnictwa w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu, mikrofon / głośniki i wygodny fotel.
Platforma, na której odbywa się szkolenie jest dostępna przez przeglądarkę internetową. Dzień przed szkoleniem na podany adres e-mail zostanie przesłany link z dostępem do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Należy w niego kliknąć, żeby przy jego pomocy móc połączyć się z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia.
Materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia otrzymają Państwo mailowo.
Cena: 439 zł /osoba (zw. z Vat) Cena zawiera: udział 1 osoby w szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 09 maj 2024 - 15:00
Płatności za szkolenie należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury (przekazywanej w dniu szkolenia) w ciągu 7 dni przelewem. Nie wymagamy płatności przed szkoleniem.
W przypadku potwierdzenia lub odwołania szkolenia wszyscy uczestnicy zapisani na szkolenie zostaną o tym poinformowani drogą telefoniczną, najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 3 dni robocze przed datą jego rozpoczęcia, uczestnik będzie zobowiązany do pokrycia całości kosztów szkolenia.
Potrzebują Państwo pomocy lub bardziej szczegółowych informacji? Prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 731 856 330 lub +48 534 520 202 lub e-mail [javascript protected email address].
Prosimy wypełnić formularz
Wszystkie pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione.